رئیس سازمان میراث فرهنگی:
به گزارش تابناک سمنان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه در حال حاضر اشتغال‌زایی و تولید در اولویت اقدامات دولت است، گفت: در همه استان‌های کشور بومی‌گردی موردتوجه قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۱۵۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹ 26 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، علی‌اصغر مونسان پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان که با حضور استاندار سمنان، نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی در سالن یادگار امام استانداری سمنان برگزار شد، ضمن بیان اینکه دولت در چهار سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در زمینه ثبات اقتصادی انجام داده است، اظهار کرد: در دولت دوازدهم تلاش بر این خواهد بود که رونق اقتصادی ایجاد شود و به سوی ایجاد اشتغال در کشور گام برداریم.

وی ادامه داد: برجام بسیاری از مشکلات را از پیش رو برداشته است و در برخی قسمت‌ها نیز مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم در آینده نزدیک آن‌ها نیز رفع شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: بعد از برجام ارتباط جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها بهبود پیدا کرده که این موضوع در زمینه تجارت به‌خوبی مشهود است.

مونسان با بیان اینکه در زمینه رفع مشکلات موجود برجام توافقات بسیار خوبی در حال انجام است، اظهار کرد: یکی از دستاووردهای مهم برجام کاهش تأثیرپذیری اروپا از آمریکا است.

وی تصریح کرد: درگذشته شاهد بودیم که با کوچک‌ترین موضع‌گیری آمریکا روابط اروپا با جمهوری اسلامی ایران خدشه‌دار می‌شد؛ اما در حال حاضر اروپا در زمینه برجام در مقابل آمریکا قرار گرفته است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تأکید کرد: دولت تحت‌فشار اقتصادی و درآمدی قرار دارد که این موضوع باید مدنظر قرار گیرد که عمده بودجه دولت صرف حقوق کارمندان می‌شود.

مونسانادامه داد: در این شرایط نیز حمایت‌های بسیار خوبی از سوی دولت برای رونق اقتصادی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: صنعت درگذشته به‌صورت کامل در کشور دچار مشکل شده بود و در حال حاضر راه‌اندازی شده و اشتغال نیز ایجاد کرده است.

* نگاه خلاقانه جبران‌کننده کمبود زیرساخت‌ها بود/ گردشگری رتبه سوم صنایع جهانی را دارد

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگریگفت: نگاه خلاقانه در زمینه گردشگری باعث شده است تا کمبود زیرساخت‌ها احساس نشود.

مونسان ضمن بیان اینکه درگذشته کمبود زیرساخت‌ها در زمینه گردشگری احساس می‌شد، گفت: نبود زیرساخت‌های مناسب در این زمینه یکی از مشکلات اساسی و مهم در این خصوص به حساب می‌آید که باعث می‌شود تا از کشورهای دیگر عقب بمانیم.

وی ادامه داد: نگاه خلاقانه و بهره‌مندی از تاریخ اصیل ایرانی یکی از روش‌های جبران نبود زیرساخت‌های مناسب است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: جمهوری اسلامی ایران به دلیل داشتن تمدن کهن از مزیت‌های بسیار زیادی برخوردار است که باید به‌خوبی از آن استفاده شود که موردتوجه بخش‌های دولتی و خصوصی قرار گرفته است.

مونسان با بیان اینکه در همه استان‌های کشور بومی‌گردی موردتوجه قرار گرفته است، اظهار کرد: این موضوع باعث شده تا در زمینه گردشگری شاهد رشد بسیار خوبی در کشور باشیم و امیدواریم تا این روند ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: قوانین حمایتی نیز در زمینه گردشگری در حال تکمیل است و در حال حاضر همه قوانین حمایتی بخش گردشگری موردتوجه ویژه قرار گرفته است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تأکید کرد: بانک‌ها نیز حمایت‌های بسیار خوبی را انجام داده‌اند و این قوانین با کمک بانک‌ها به بهترین شکل ممکن در حال اجرا است.

مونسان گفت: صنعت گردشگری بین صنایع جهان در رتبه سوم قرار دارد که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت این صنعت است؛ حتی در برخی از کشورها نیز در رتبه نخست قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: پایداری درآمد و ایجاد عدالت اجتماعی از نتایج بسیار مثبت صنعت گردشگری است که در زمان کوتاه و با سرمایه‌گذاری کمتر باعث رشد و پیشرفت کشور می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار