کد خبر: ۵۲۰۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ 06 November 2017
خبرگزاری عراق (واع) بامداد دوشنبه به نقل از منابع اطلاعاتی در استان الانبار این کشور گزارش کرد: «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش یکشنه شب از شهرستان راوه در غرب استان الانبار به خاک سوریه گریخته است.
به گزارش ایرنا، البغدادی پس از آن که عناصر خود را برای ادامه جنگ با نیروهای عراقی دعوت کرده است، پس از ورود ارتش مشترک عراق به مرکز شهرستان القائم، این منطقه را ترک کرده است.
این منبع که خواست نامش فاش نشود، به واع گفت: البغدادی با تاکسی های زرد رنگ خاک عراق را ترک کرد. پیش بینی می شود که وی به استان دیرالزور سوریه رفته باشد.
این منبع گفت که البغدادی برای آن که مورد سوء ظن قرار نگیرد، از تاکسی های زرد استفاده کرده است.
این خبر پس از آن منتشر می شود که حیدر «العبادی» نخست وزیر عراق پرچم این کشور را در بر فراز گذرگاه مرزی 'حصیبه' در مرز با سوریه که به تازگی آزاد شده است، به اهتزاز درآورد.
سپهبد «عبدالامیر رشید یارالله» فرمانده مشترک نظامی عراق جمعه گذشته (12 آبان) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، شهر مرزی القائم از توابع استان الانبار در غرب عراق به عنوان مهمترین پایگاه گروه تروریستی داعش در غرب این کشور آزاد شد.
با آزادی القائم تمامی مناطق مهم عراق از وجود تروریست ها پاکسازی شده و تنها بخشی از مناطق شمالی این شهرستان در اشغال داعش است که کارشناسان نظامی پیش بینی می کنند، آزادسازی این مناطق در آینده نزدیک عملی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار