عبدالنور کردجمشیدی
یکی از عمده مشکل ها که مراکز درمانی و بیمارستانی استان ایلام با آن مواجه هستند عدم رعایت مقررات بیمارستان ها در جریان حضور ملاقات بستگان با بیماران بستری است.
کد خبر: ۵۲۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۴ 24 June 2015
عبدالنور کردجمشیدی درباره مشکلات درمانی وبیمارستانی ایلام گفت: یکی از عمده مشکل ها که مراکز درمانی و بیمارستانی استان ایلام با آن مواجه هستند عدم رعایت مقررات بیمارستان ها در جریان حضور ملاقات بستگان با بیماران بستری است.

وی افزود: ازدحام افراد برای ملاقات با فرد بیمار بصورت گروهی و خانوادگی در اتاق ضمن ایجاد اختلال در نظم بیمارستان، آرامش را از دیگر بیماران سلب می کند چرا که فضای اتاق ها و راهروهای بیمارستان کوچک و محدود است و گنجایش حجم زیاد حضور همراه و ملاقات کننده را ندارد.

کردجمشیدی حضور کودکان، افراد خردسال و سالمند در بیمارستان ها را غیر ضروری دانست و گفت: بدن این افراد بواسطه اینکه از سیستم ایمنی قوی برخوردار نیست و بیشتر از دیگران در معرض آلودگی ناشی از عفونت ها است.

وی دخالت برخی بستگان بیمار در کار کادر پزشکی و به ویژه پزشکان را یکی دیگر از مشکلات این مراکز بر شمرد و تاکید کرد: کادر درمانی بکار خود واقف است ولی دخالت نزدیکان و حتی خود بیمار گاهی اوقات روند بهبود را کند و تمرکز کادر درمانی را به هم می ریزد.

وی همچنین از ملاقات کنندگان خواست در فضاهای بسته بیمارستان از استعمال دخانیات پرهیز کنند چرا که این کار هم باعث آلودگی محیط درمانی می شود و هم برای افراد بستری مضر است.

به گفته وی، بیماران بستری زیر نظر کادر درمانی از رژیم غذایی خاصی برخوردار هستند در حالیکه برخی بستگان بیمار از روی عدم آگاهی و یا دلسوزی، خودسرانه و بدون اطلاع پزشک به بیماران غذا و نوشیدنی می دهند، که این امر اشتباه است و موجب اخلال در مسیر بهبود بیمار می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در بیشتر مواقع دیده می شود خانواده ها در محوطه بیمارستان ها اتراق و حتی غذا سرو می کنند که این امر موجب اختلال در تردد آمبولانس ها می شود ضمن اینکه محیط آلوده بیمارستان مکان مناسبی برای غذا خوردن نیست.

کردجمشیدی ضمن ابراز همدردی با بستگان بیماران فوت شده اضافه کرد: شیون و زاری در محوطه درونی و بیرونی بیمارستان از نظر روانی به دیگر بیماران بویژه بیماران قلبی و بد حال آسیب جدی وارد می کند.

وی با هشدار به برخی همراهان بیماران که با کارکنان مراکز درمانی درگیر می شوند، یادآور شد: این قبیل اقدامات جرم است و در صورت مشاهده، افراد متخلف به مراجع انتظامی و قضایی معرفی می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار