مدیرعامل موسسه معلولین امام جواد (ع) گفت: استان خراسان رضوی بیشترین آمار معلولین را دارد.
کد خبر: ۵۲۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶ 25 November 2017
به گزارش تابناک : محمدرضا بافقی‌زاده در بازدید اصحاب رسانه از این موسسه اظهار کرد: سازمان بهزیستی خراسان رضوی بیشترین آسیب را از نظر جامعه معلولین دارد، به جهت اینکه علاوه بر معلولینی که در استان ما زندگی می‌کنند، معلولین سایر استان‌ها به امید شفا به حرم امام رضا (ع) می‌آیند، اما هنگامی که شفا پیدا نمی‌کنند، رها می‌شوند و به همین جهت ما بیشترین آمار معلولین را در استان داریم.

بافقی‌زاده تصریح کرد: موسسه معلولین امام جواد (ع) 120 نفر کارکنان و 250 نفر معلول و سالمند دارد و همچنین معلولین ما از سن 6 سال تا 55 سال هستند و در بخش سالمندان هم، سالمندان 60 تا 90 ساله داریم. تلاش کرده‌ایم سالمندان معلول را جذب کنیم. سالمند سالم هم نگهداری می‌شوند اما تعداد آن‌ها کم است.

وی در ادامه افزود: 70 نفر سالمند در این مرکز وجود دارد که 15 نفر از این سالمندان معلول ذهنی و جسمی هستند و بقیه آن‌ها آلزایمر، پارکینسون ، هپاتیت، ایدز و... دارند.

مدیرعامل این موسسه بیان کرد: ما سنگین‌ترین خدمات بهزیستی را در اینجا ارایه می‌دهیم؛ معلولینی که ما داریم روی تخت، افتاده و در حد فلج مغزی هستند و کوچک‌ترین اعمال خود را نمی‌توانند انجام دهند و این کارها توسط تعداد زیادی کارکنان انجام می‌شود.

وی یادآور شد: سازمان بهزیستی هزینه یک معلول در ماه را بدون مواد مصرفی همچون پوشک، دارو و ... 960 هزار تومان تعیین کرده اما هزینه‌ای که ما صرف آنها می‌کنیم حدودا یک میلیون و 500 هزار تومان است. بهزیستی هم ماهانه 560 هزار تومان یارانه به ازای هر نفر به ما می‌دهد. اگر معلول بلا صاحب باشد 100 هزار تومان در پایان سال به یارانه اضافه می‌شود، جز معدود مراکزی هستیم که مواد یک بار مصرف به معلولین ارایه می‌دهیم این مواد هزینه بالایی دارند.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از غذاهای نذری مردم به دلایل مختلف دور ریخته می‌شود، عنوان کرد: اگر مردم نذورات خود را به صورت خشکبار برای ما بیاورند ما می‌توانیم آن نذورات را برای معلولین استفاده کنیم، طریقه پخت غذا برای معلولینی که در این مرکز نگهداری می‌شود با غذاهای عادی فرق دارد.

وی در ادامه افزود: امکان مریض شدن بچه‌ها با خوردن غذاهای بیرون وجود دارد، آنها رژیم غذایی خاص دارند و کارشناسان بهداشت و تغذیه بر رژیم آنها نظارت می‌کنند.





منبع : جام جم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار