رئیس اتحادیه عکاسان آبیک:
رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهرستان آبیک گفت: به دلیل اینکه فعالیت فیلمبرداران دارای کارت فیلمبرداری زیر نظر اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران نبوده، شکایات مردمی از آنان به دستگاه قضایی شهرستان آبیک ارجاع داده می‌شود.
کد خبر: ۵۳۰۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 28 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین، مهران محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: چند مورد شکایت مردمی مبنی بر فیلمبرداری نامناسب از سوی برخی فیلمبرداران به اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهرستان آبیک رسیده که فعالیت آنان زیر نظر این اتحادیه نبوده است.

وی افزود: به دلیل اینکه فعالیت فیلمبرداران زیر نظر اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران نبوده، شکایات مردمی به دستگاه قضایی شهرستان آبیک ارجاع داده می‌شود.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهرستان آبیک ادامه داد: لازم است مردم شهرستان آبیک جهت سفارش و عقد قرارداد فیلمبرداری و عکسبرداری از مجالس و مراسم خود به واحدهای دارای پروانه کسب مراجعه کنند.

محمدی اضافه کرد: صاحبان تالارها و آرایشگاه‌ها و غیره حق پذیرش، تبلیغ و تحمیل عکاس یا فیلمبردار، با مجوز و بدون مجوز را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید از سفارش دادن و بستن قرارداد، خارج از واحدهای دارای پروانه کسب به طور جدی خودداری کنند چراکه قرارداد با چنین افرادی شخصی بوده و زیر نظر اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران نیست و قابل پیگیری در این اتحادیه نیست.

این مسؤول تصریح کرد: اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران، قبول شکایت از کسانی که سفارش فیلم و عکس خود را به افراد خارج از واحدهای عکاسی سپرده‌اند، معذور بوده و ترتیب اثر نداده  و رسیدگی نمی‌کند.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهرستان آبیک افزود: آن دسته از فیلمبردارانی که دارای کارت فیلمبرداری هم هستند، حق قبول کار به طور مستقل و بدون هماهنگی با مدیر واحد خود با مشتری را ندارند.

محمدی مطرح کرد: تمام قبول سفارش‌های مشتریان اعم از فیلمبرداری و عکسبرداری از مجالس در واحدهای عکاسی و فیلمبرداری پروانه کسب‌دار و زیر نظر مدیر باید انجام شود و خارج از واحدها ممنوع است.

وی افزود: لازم است شهروندان آبیکی با افرادی قرارداد فیلمبرداری منعقد کنند که برگه قرارداد معتبر اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران را داشته باشند.

این مسؤول ادامه داد: از سوی برخی تالارها پیشنهاد ارکست و فیلمبرداری به مشتریان داده می‌شود که لازم است اجباری در کار نباشد و مشتریان خودشان حق انتخاب داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار