یک استاد حوزه علمیه گفت: باید زندگیمان براساس دستورات امام زمان(عج) تنظیم شود، شخص منتظر وجود امام عصر(عج)، زندگی اش همانند اهل بیت بر پایه تعادل است.
کد خبر: ۵۳۰۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ 28 November 2017
به گزارش خبرگزاری  تابناک به نقل ازمهر، نهمین دوره همایش آغاز ولایت پذیری امام زمان(عج)   در مسجد آیت الله میبدی کرمانشاه برگزارشد.

حجت الاسلام احمد زارعی، استاد حوزه علمیه و معاون فرهنگی دانشگاه آزاد در این مراسم اظهار داشت: هر کدام از ائمه در زمان حیاتشان به نوعی باظلم و ستم و طاغوت زمانه مبارزه داشتند.

وی تاکید کرد: حضرت علی (ع) که اولین پیشوای مسلمین است در زمانی که خانه نشین بودند طور دیگری با طاغوت زمان برخورد می کردند و زمانی هم که حکومت دست ایشان بود بازهم طور دیگری برخورد داشتند، همچنین امام حسین(ع) ۶ماه آخر حکومتشان حادثه عظیم عاشورا را رقم زدند.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: از آنجا که حضرت سیدالساجدین بعداز واقعه کربلا، دستگاه خلافت اجازه نمیداد وقایع عاشورا و ظلم وجنایت یزید را بازگو کند به همین خاطر در ظاهر هیچ عملی خلاف حکومت انجام نمیداد، اما هرگاه آب و غذا می دید، دختر بچه ۳ساله می دید یا به نوزاد نگاه می کرد شروع به گریه می کردند و با این عمل ظلم یزید را بازگو می کرد و مبلغ راه امامت می شد.

این مبلغ دینی با بیان اینکه در واقع هر امامی به شکلی وظایف خویش، را انجام می داد، افزود: یکی از کسانی که راه را برای غیبت امام عصر(عج) فراهم کرد امام حسن عسگری(ع) بود.

این مسئول ادامه داد: امام حسن عسگری(ع) در زمان حیات خود افرادی را به عنوان نماینده خود به شهرهای گوناگون می فرستادند که در آن شهرها افرادی وکیل بین امام و مردم بوده و نامه پیشوای یازدهم را به آنان می دادند و از طریق آن ها با مردم ارتباط داشت.

این استاد مسائل دینی خاطرنشان کرد: ائمه(ع) که حجت خدا خوانده می شوند همانند بقیه مردم دارای زندگی عادی هستند و کار و فعالیت عادی داشتند اما از گناه پرهیز می کردند.

وی عنوان کرد: برای اینکه بتوانی چشمت به وجود مقدس، امام عصر(عج) نائل بشود نیازی به چله نشینی نیست، تنها اگر از حرام پرهیز کرده و یقین کنیم که وجود امام زمان(عج) در طول شبانه روز ناظر به اعمال ما است و به کارهایمان در زندگی هدف مهدوی دهیم و حضور اورا ناظر برهمه اعمالمان ببینیم، کفایت دارد.

حجت الاسلام زارعی در ادامه سخنانش گفت: همه کسانی که به خدمت امام عصر(عج) رسیدند کسانی بودن که در کنار زندگی روزانه خویش به کار و فعالیت اجتماعی و عبادت هم می پرداختند اما در چارچوب شرعی بود.

وی یادآور شد: در حدیثی از حجت بن الحسن (عج) آمده است که شیعیان به وسیله کارهایی که انجام می دهند و باعث رنجش ما می شوند، نمی توانند به محضر ما برسند.

این استاد حوزه علمیه افزود: تنها سخن گفتن یا دیدار امام مهدی(عج) مشکلات را حل نمی کند بلکه باید زندگیمان  براساس دستورات امام زمان(عج) تنظیم شود، شخص منتظر وجود امام عصر(عج)، زندگی اش همانند اهل بیت بر پایه تعادل است.

لازم به ذکر است، در این همایش نماز امام زمان(عج) توسط جمع حاضر اقامه شد، همچنین خادمان مراسم مذکور به حضار بسته های تبرکی از مسجد مقدس جمکران اهداء کردند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار