مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین خبر داد
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین از استقرار و فعالیت 14 واحد تولیدی دانش بنیان در شهرکها و نواحي صنعتی استان خبر داد.
کد خبر: ۵۳۱۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰ 30 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین، حمیدرضا خانپور در مراسم تجلیل از پژوهشگران نمونه استان که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر 26 واحد صنعتی و تولیدی دانش‌بنیان و مستعد دانش‌بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان شناسایی شده که از این تعداد 14 واحد به عنوان شرکت دانش‌بنیان به ثبت رسیده و مابقی در مرحله ثبت نهایی است.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی زمین صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی می‌توانند از امکان پرداخت یک سوم بخش نقدی به میزان 10 درصد و یا 10 درصد بخشودگی نرخ حقوق انتفاع برخوردار شوند و همچنین امکان تقسیط بخش غیرنقدی آن‌ها تا 48 ماه فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با اشاره به مشوق‌ها و برنامه‌های حمایتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: دریافت تسهیلات و  معافیت مالیاتی، معافیت عوارض، حقوق گمرکی و سود بازرگانی، ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان برای تبدیل ایده به محصول و اشتغال دانش‌آموختگان برتر فناور، حمایت از صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف توسعه بازار صادراتی، برنامه‌ریزی جهت حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی به صورت رایگان و غیره از جمله برنامه‌های حمایتی از این شرکت‌ها است.

خانپور تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری واحدهای تولیدی دانش‌بنیان و مستعد دانش‌بنیان در شهرک‌ها و  نواحی صنعتی استان دو هزار میلیارد ریال بوده که زمینه اشتغال دو هزار نفر را فراهم کرده است.

این مسؤول مطرح کرد: این واحدهای تولیدی در زمینه محصولات تولیدی مواد دارویی، مواد شیمیایی و رزینی، سیل و یاتاقان، مقره سیلیکونی، تجهیزات آزمایشگاهی، نساجی و پوشاک، فرآورده‌های دارویی و آرایشی و بهداشتی، قطعات یدکی خودرو، فیلترهای صنعتی، فرآورده‌ها و بسته‌بندی کشمش و خرما، انواع لامپ و روشنایی، تولیدکننده فرو مولبیدن و نمک‌های رنیوم فعالیت دارد.

گفتنی است، در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان قزوین از دو واحد صنعتی نفیس‌نخ تولیدکننده انواع نخ‌های پلی‌استر، پارساپلیمرشریف تولیدکننده مواد پلیمری پیشرفته و کامپوزیت‌های پلیمری مستقر در شهرک‌های صنعتی قزوین تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار