معاون حفاظت و بهره‌برداری سازمان آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: چاه‌های غیرمجاز بلای جان منابع آب زیرزمینی استان بوشهر است.
کد خبر: ۵۳۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳ 27 June 2015
تابناک بوشهر: حسین باشی زادگان پیش از ظهر شنبه در نشست مدیریت منابع آب دشتی اظهار داشت: برداشت‌های بی‌رویه و غیرمجاز یکی از مهمترین چالش‌ها در بحث مدیریت منابع آبی است که باید برنامه‌ریزی و مدیریت ویژه‌ای در این زمینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد از آب‌های زیرزمینی بر اثر برداشت بیش از حد در سال‌های اخیر مصرف شده است، ادامه داد: این برداشت‌ها سبب شده تا دشت‌های استان بوشهر با بیلان منفی آب روبرو شوند و در صورتی که برخورد مناسبی صورت نگیرد، شاهد افزایش مشکلات استان خواهیم بود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری سازمان آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به وجود پنج‌هزار و ۱۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان بوشهر، اضافه کرد: شورای هماهنگی دشت‌های آبی در سراسر استان بوشهر تشکیل می‌شود که تاکنون در سه شهرستان تشکیل شده است.

وی رعایت الگو کشت در هر دشت آبی را یکی از برنامه‌های شورای هماهنگی دشت‌های آبی عنوان کرد و افزود: از دیگر برنامه‌های این شورا می‌توان به حفظ منابع آبی، مدیریت میزان مصرف و نظارت بر چاه‌های مجاز اشاره کرد.

باشی‌زادگان خواستار مشارکت و همراهی مردم برای مدیریت صحیح منابع آبی شد و خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی دشت‌های آبی در شهرستان‌ها با حضور نمایندگان آب و جهاد کشاورزی، شوراهای اسلامی و معتمدین محلی تشکیل می‌شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری سازمان آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به وضعیت آب در شهرستان دشتی، گفت: چاه‌های غیرمجاز و انتقال آب به خارج از حوزه اراضی از جمله مشکلات در شهرستان دشتی است که مقابله جدی با این موضوع در دستور کار است.
منبع: مهر
برچسب ها: بحران آب ، غیرمجاز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار