کد خبر: ۵۴۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۱ 21 December 2017
مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال در پایان رای گیری با جنجال و اعتراض همراهان عزیزی خادم به تاج همراه شد.

 مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برگزار شد و نتیجه رای گیری در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال به شرح زیر است:

شهاب الدین عزیزی خادم ۲۶ رای

محمود اسلامیان ۴۰ رای
 
به این ترتیب اسلامیان به عنوان عضو جدید هیئت رئیسه انتخاب شد.

در پایان رای گیری همراهان عزیزی خادم به نحوه رای گیری اعتراض داشتند و معتقد بودند هیئت رئیسه و تاج از اسلامیان حمایت کردند و باید از ابتدا رای گیری را نشان می دادند.
تاج اعلام کرد  فقط با صدا و سیما حرف میزنم و از مصاحبه با دیگررسانه ها خودداری کرد.

شهاب الدین عزیزی خادم نامزد عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال دقایقی پیش وارد سالن برگزاری مجمع شد.

اتفاق جالب اینست که مسئولان حراست آکادمی المپیک عزیزی خادم را با خبرنگاران اشتباه گرفتند و درخواست کردند او برای ورود به جلسه کارت تحویل داد.

فرزاد مجیدی و علی امیری سرپرست و مدیرعامل نساجی هم به عنوان نمایندگان تیم‌های دسته اول وارد جلسه شدند.

علی کفاشیان زودتر از سایر اعضای مجمع به سالن آمد.

طبق تصمیم مدیران فدراسیون فوتبال، مجمع ۳ ساعت طول می‌کشد.

تصویربرداران و عکاسان در ۱۰ دقیقه ابتدایی مراسم حق دارند از این جلسه گزارش تهیه کنند.

آغاز مجمع فدراسیون فوتبال

رضا الماسخاله (رئیس هیئت فوتبال گیلان) و بهرام رضائیان (مدیرعامل پارس جنوبی) هم وارد سالن شدند و جواد قراب به نمایندگی از باشگاه استقلال در این مجمع شرکت می‌کند.

طبق اعلام علی جوادی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در زمان اعلام صورت حساب‌های مالی فدراسیون صدای سالن برای خبرنگاران قطع می‌شود چراکه این اسناد قبلا در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.

فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران و یکی از اعضای هیئت رییسه هم وارد سالن شد.

محمد شیعی (مدیرعامل پیکان و نماینده باشگاه‌ها در هیئت رئیسه) و سعید آذری (مدیرعامل ذوب آهن) هم به مجمع آمدند.

آغاز مجمع فدراسیون فوتبال


محمدرضا عباسی مالک باشگاه سیاه جامگان هم وارد سالن شد.

سید جلال حسینی به عنوان نماینده بازیکنان به مجمع آمد و با خبرنگاران خوش و بش کرد.

درویش، مدیرعامل سایپا به مجمع آمد.

داورزنی هم راس ساعت ۱۴:۰۷ وارد مجمع شد.

درحالیکه طبق اعلام علی جوادی قرار بود مجمع فدراسیون فوتبال با ورود مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش به صورت رسمی آغاز شود، اما ساعت ۱۴:۰۸ سرود جمهوری اسلامی ایران نواخته شد تا مجمع شروع شود. این درحالی است که در زمان پخش سرود سلطانی فر به سالن‌ نیامده بود.

آغاز مجمع فدراسیون فوتبال


موسوی، مدیرعامل بادران هم به عنوان تنها مدیر عامل زن باشگاه‌های ایرانی به مجمع آمد.

پس از رای گیری برای انتخاب ناظران مجمع جباری، غفاری و محبی به عنوان ناظران مجمع انتخاب شدند.

همچنین هراتیان، رحمانی و عباسی هم در جایگاه شمارش کنندگان ارا قرار گرفتند.

ساکت در ادمه گزارشی از عملکرد فدرسیون فوتبال را قرائت کرد و از اعضا خواست با بالا بردن دستشان رای خود را اعلام کنند که این‌عملکرد تصویب شد.

آغاز مجمع فدراسیون فوتبال

مدیر عامل تیم‌های تراکتورسازی تبریز، نفت تهران، صبای قم، شهرداری تبریز، صنعت نفت، رئیس انجمن آموزش، پرورش، هیئت فوتبال قم و ... غایب بودند.

پس از ارائه گزارش عملکردی از سوی ساکت کلیپی از عملکرد کمیته‌های مختلف فدراسیون در سال ۱۳۹۶ پخش شد.

جالب اینجاست در زمان پخش کلیپ کمیته فوتسال صحنه‌هایی از جام جهانی ۲۰۱۶ پخش شد که این امر هیچ ارتباطی به عملکرد این کمیته در سال گذشته ندارد.

محمدرضا ساکت تعدا اعضای مجمع را ۶۹ نفر اعلام کرد.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در مجمع گفت: اتفاق های خوبی در فوتبال افتاده است و با یک‌کار تیمی و منسجم در شرایط سخت چهار سهمیه ما حفظ شد. اگر حمایت های وزیر نبود نمی توانستیم این موفقیت را کسب کنیم. شاید اگر حمایت های وزارت ورزش نبود تیم‌های ایرانی وضعیت سختی در آسیا داشتند. 

او ادامه داد: بنای خوبی چیده شد اما بدهکاری باشگاه ها نیاز به درآمدزایی دارد. با منابع محدود مالی توانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم. نایب قهرمانی پارس جنوبی را تبریک می گویم. باید برنامه ریزی مالی منسجمی را در فوتبال ایران ایجاد کنیم.جای خوشحالی است که برنامه ریزی مدون و حمایت از تیم ملی  در دستور کار قرار گرفته است. هفت تا هشت بازی تدارکاتی انجام‌ می دهیم اما برای صعود از این گروه سخت به روسیه می رویم و سعی می کنیم از این گروه به مرحله بعد راه یابیم.

 زمانیکه مجمع به سراغ اسناد مالی و شفاف سازی رفت ، صدای سالن خبرنگاران قطع شد.

ابتدا عناوین مورد بررسی حسابرسی فدراسیون فوتبال در مجمع قرائت شد و قرار شده تا آنها مورد بررسی قرار بگیرند.

در ادامه محمد مهدی برادران، رئیس هیئت فوتبال مشهد درباره کسری بودجه هیئت های استانی، جا افتادن بحث حق پخش و معضل ساختمان های پرسپولیس و استقلال مطالبی را عنوان کرد‌. او همچنین اعلام‌کرد با توجه به اینکه صورت های حسابرسی کی روش تحویل داده نشده است او باید در این‌باره توضیحاتی را ارائه دهد.

در این لحظه وزیر ورزش به شوخی عنوان کرد من گرشاسبی و قراب را نگه می دارم تا از آنها سوال بپرسید.

سعید آذری، مدیرعامل ذوب آهن هم اعلام کرد باید تمهیداتی را برای حمایت از باشگاه های سازنده درنظر گرفته شود.

موسوی، مدیرعامل بادران هم اعلام کرد باید ورود بخش خصوصی به فوتبال را به فال نیک گرفت و اظهار کرد: به عنوان یک‌ بنگاه سازندگی حرفه ای وارد این رشته شده ایم و قصد داریم در این بخش ساختارسازی کنیم.

او اعلام‌کرد: تبلیغات محیطی در اختیار باشگاه ها قرار نمی گیرد و این امر مشکلاتی را به وجود آورده است. او همچنین انتقاداتی را نسبت به  حضور نداشتن بانوان در ورزشگاه ها ارائه کرد.

وزیر ورزش اعلام کرد با توجه به برگزاری جلسه در دفتر ریاست جمهوری او باید مجمع را ترک کند.

گزارش حسابرس مستقل فدراسیون مورد تایید اعضای مجمع قرار گرفت.

در ادامه طبق اعلام‌ محمدرضا ساکت انتخاب حسابرس مستقل و بازرس فدراسیون از طرف اعضای هیئت رییسه مورد تصویب قرار گرفت.

همچنین سلیمانی، حسابرس فدراسیون اعلام‌کرد در سال منتهی به جام جهانی ۶۳ میلیارد تومان برای تیم ملی هزینه می شود.

در ادامه محمد مهدی برادران اعلام‌کرد قرار است کمک‌های فیفا از سال آتی پنج‌ برابر شود و این‌امر نشان از دیپلماسی فدراسیون دارد.

او همچنین گفت بودجه فدراسیون ۶۷ میلیارد است اما باید هزینه ها ۷۱ میلیارد تخمین‌زده می شود. بنابراین‌به دلیل اینکه این بودجه بالا نیست و با ایده آل ها فاصله زیادی دارد بهتر است یا هزینه های تیم‌ملی بزرگسالان کاهش یابد یا اینکه ساختمان های استقلال و پرسپولیس فروخته و پول آن به صورت نقدی به خزانه فدراسیون واریز شود تا کسری بودجه کاهش یابد.

در ادامه علی کفاشیان اعلام کرد طبق تصمیم هیئت رئیسه درآمدها به شکلی افزایش و هزینه ها کاهش می یابد تا این کسری ها جبران شود.

برهمین اساس رقم ۶۷ میلیارد به عنوان بودجه فدراسیون از ۳۱ تیر ۶ تا ۳۱ تیر ۹۷‌ تصویب شد.

براتی: در آئین نامه جدید کمیته انضباطی به هیچ وجه حق فوتبالیست ها و بازیکنان پایمال نمی شود و باید مقررات رعایت شود.

سپس آیین نامه انضباطی برای اعضای مجمع تشریح شد تا آنها به آیین نامه جدید رای دهند.

در قانون جدید آیین نامه قرار شد اگر بازیکن ذخیره ای جلوی به ثمر رساندن گل را گرفت تا 3 جلسه محروم شود و این رای به هیچ وجه قابل تجدید نظر نیست. در ادامه سوالی نصیرزاده درباره جریمه سنگین تیم ها مطرح کرد که سپس براتی از او خواست تک به تک سوال هایش را مطرح کند که نصیرزاده گفت: "خسته می شوم و می خواهم سوال هایم را یک جا " بپرسم و سپس به تعدادی از بندهای آیین نامه جدید اشکال گرفت و خواستار تغییر آنها شد.

آیین نامه جدید کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تصویب شد و قرار شد تا در فصل آینده اجرایی شود و تاج و کفاشیان به این آیین نامه رای دادند.

رای گیری برای پست نفر نهم هیئت ریئسه آغاز شد. ۶۸ نفری که در مجمع حضور داشتند باید از بین شهاب الدین عزیزی خادم و محمود اسلامیان رای به یک نفر رای می دادند.

درحالیکه میر شهاب مومنی به تازگی از مدیرعاملی باشگاه سپیدرود رشت برکنار شده است اما او به عنوان نماینده این باشگاه در مجمع شرکت کرد.

نماینده باشگاه صنعت نفت هم در این مجمع غایب بود.در دور اول گیری هر نامزدی که ۱+۵۰ درصد آرا یعنی ۳۵ رای به دست آورد به عنوان عضو نهم هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال انتخاب می شود.

مهدی تاج: هرکس انتخاب شود به عنوان عضوی از هیئت رئیسه برای اهالی فوتبال قابل احترام است.پخش تمام لحظات این مجمع برای خبرنگاران نشان می دهد دنبال شفاف سازی هستیم اما نبایست در رسانه ها درمورد مباحث مالی صحبت کنیم. حسابرس مالی باید درآمدها و هزینه ها را بررسی کند. اعضای هیئت رئیسه بتواتند کاری را انجام دهند که گزارش مالی مطلوب ارائه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار