معاون مطبوعاتی ارشاد استان مطرح کرد؛
معاون مطبوعاتی ارشاد اسلامی استان اردبیل، دلایل اصلی ریزش مخاطبان مطبوعات محلی در استان را نشریح کرد.
کد خبر: ۵۴۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷ 25 December 2017

به گزارش تابناک اردبیل،‌توحید بلورساز معاون مطبوعاتی ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: حدود ۶۰ درصد از نشریات چاپی این استان به دلیل عدم فروش از دکه‌های مطبوعاتی برگشت می‌خورد.

وی با اشاره به مجوز فعالیت ۱۰۴ نشریه چاپی در استان اردبیل افزود: با وجود رشد کمی نشریات در سال های اخیر، متأسفانه نشریات چاپی نتوانسته‌اند جذب مخاطب مطلوبی داشته باشند.

معاون مطبوعاتی ارشاد اسلامی استان متذکر شد: بررسی ها نشان می دهد عدم توجه به محتوای تولیدی، کیفیت پایین در انتشار اخبار و درج اخباری که تازگی و جذابیت خود را از دست داده از عوامل ریزش مخاطب نشریات محلی است.

بلورساز افزود: در برخی مواقع مخاطبان از اینکه اخبار درج شده در فضای مجازی را یک هفته بعد در یک نشریه می‌بینند ابراز گلایه کرده‌اند.

وی با تأکید به اینکه برخی نشریات به مراتب بهتر و مقبول‌تر عمل می‌کنند، ادامه داد: اما در مجموع برگشتی نشریات محلی حدود ۶۰ درصد از کل آمار توزیع شده در دکه‌ها است.

بلورساز در گفتگو با مهر در عین حال گرانی کاغذ را در تولید کیفی نشریات محلی و تیراژ آن تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: در حال حاضر روزنامه های سراسری بیش از نشریات محلی اردبیل از سوی مخاطبان استقبال می شود.

وی با اشاره به تداوم صدور مجوز نشریات چاپی، بیان داشت: صدور مجوز نشریه در اختیار ادارات استانی نیست و افراد با مراجعه به سامانه وزارت ارشاد ثبت‌نام کره و در صورتی که امتیاز هیئت نظارت را کسب کنند، مجوز نشریه صادر می‌شود.

معاون مطبوعاتی اداره کل ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: در حال حاضر ۶۳ مجوز درخواستی دیگر از این استان در دست بررسی است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار