با شکست برابر تراکتورسازی؛
تیم فوتبال صبای قم در هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال امید باز هم شکست خورد و اکنون یک گام دیگر به سقوط نزدیک شده است.
کد خبر: ۵۴۸۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴ 06 January 2018

به گزارش تابناک قم، در ادامه روند نزولی و اسف‌بار تیم‌های باشگاه صبای قم، تیم فوتبال امید صبای قم در لیگ برتر امید در خانه برابر تراکتورسازی تبریز شکست خورد و اکنون، خود را در یک قدمی سقوط از لیگ برتر به دسته اول می‌بیند.


صبا روز جمعه در ورزشگاه تختی قم ۲ بر صفر برابر تراکتورسازی بازنده شد و اکنون فاصله این تیم با محدوده خروج از خطر سقوط به ۹ امتیاز رسیده است که با توجه به ۷ هفته تا پایان فصل، اوضاع برای صبا باز هم بحرانی‌تر شده است.


صبا ۲ هفته قبل پس از این که در قم موفق به شکست تیم البدر بندر کنگ شد بسیاری از اهالی فوتبال قم را به دگرگونی و بقا امیدوار کرد اما این امیدواری خیلی زود از بین رفت و صبا در بازی بعدی خود در آبادان ۳ بر صفر به صنعت نفت این شهر باخت.


با شکست روز جمعه صبا برابر تراکتورسازی، آن هم در قم اکنون صبای قم با ۸ امتیاز در قعر جدول ۱۲ تیمی لیگ برتر امید قرار دارد و تیم حفاری خوزستان که تیم ماقبل جدول است و این تیم هم در محدوده سقوط قرار دارد ۱۳ امتیازی است و ۵ امتیاز از صبا بیشتر دارد.


از لیگ برتر امید، ۲ تیم به دسته اول سقوط می‌کنند و صبا اگر بخواهد در لیگ برتر باقی بماند باید حداقل در لیگ برتر امید دهم شود اما فاصله کنونی صبا با تیم دهم جدول ۹ امتیاز است که جبران این فاصله نیازمند این است که صبا در بیش از ۳ بازی خود پیروز شود و تیم‌های نهم و دهم جدول بازی‌های خود را با شکست پشت سر بگذارند.


چالش دیگر صبا برای بقا وضعیت تفاضل گل فاجعه بار این تیم است به طوری که تیم امید صبا در این فصل در ۱۵ بازی ۴۶ گل دریافت کرده است به عبارت دیگر صبا در هر بازی به طور میانگین ۳ گل دریافت کرده که با این آمار، قرار گرفتن صبا در انتهای جدول عجیب نیست.


تفاضل گل منفی ۳۳ برای صبا، در صورتی که صبا بتواند به هر نحو در هفته‌های آینده خود را به امتیاز تیم‌های بالاتر برساند باز هم این تیم را در موقعیت مغلوب قرار خواهد داد و در این شرایط تنها راه حل برای صبا نباختن در بازی‌های آینده و کسب ۱۲ الی ۱۵ امتیاز از ۲۱ امتیاز ممکن از بازی‌های آینده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار