کد خبر: ۵۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹ 29 June 2015
در حالی که قرار بود شب گذشته تکلیف ماندن و رفتن سایپا مشخص شود اما سایپایی ها با بیان اینکه انتقال این باشگاه به تهران تصمیم مجمع گروه خودرو سازی است موضوع را وارد فاز جدیدی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست مشترک مدیرکل ورزش و جوانان و رییس هیئت فوتبال البرز با مدیرعامل سایپا با موضوع بررسی ماندن و رفتن این باشگاه از البرزقرار بود ساعت ۱۹ روز گذشته به میزبانی سالن اجتماعات اداره کل ورزش البرز برگزار شود اما انتظار یک و نیم ساعته البرزی ها برای آمدن طرف مقابل بی نتیجه بود و بیت الله رضایی مدیرعامل باشگاه سایپا ابتدا با بهانه اینکه در ترافیک اتوبان تهران به کرج مانده و سپس با اشاره به این موضوع که تنها برای صرف افطاری به کرج آمده در آستانه اذان مغرب با اجتناب از آمدن به محل جلسه خود را به رستوران تعیین شده رساند.

از سوی مقابل مسئولان البرز نیز که از این تصمیم گله مند بودند با اکراه فراوان و با توجه به رعایت رسم میزبانی پذیرای مدیرعامل سایپا شدند و در نهایت در نشستی که شکل رسمی نداشت و تنها در دقایقی مذاکره ای کوتاه میان بیت الله رضایی و رضا گل محمدی شکل گرفت موضوع مهم ادامه حضور سایپا در البرز مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل باشگاه سایپا پس از مذاکرات کوتاهش با گل محمدی به خبرنگار مهر گفت: تصمیم انتقال باشگاه سایپا به تهران و عدم فعالیت در البرز در مجمع گروه خودروسازی سایپا که شهریور ماه سال گذشته برگزار شد اتخاذ شده است و پس از اتمام لیگ برتر چهاردهم از ما خواسته شد تا این مصوبه مجمع را اجرایی کنیم.

وی افزود: حضور سایپا در پایتخت و استفاده از فضای بهتر برای تبلیغ برند سایپا در حوزه ورزش در کنار کاهش هزینه ها دلایلی بوده که در این تصمیم گیری اثر گذار بوده است و من به عنوان یک مدیر اجرایی موظفم آن را عملی کنم.

جریانی قوی پشت پرده رفتن سایپا از البرز است

مدیرعامل باشگاه سایپا با بیان اینکه در حال بررسی محل برگزاری مسابقات خود در تهران هستیم، گفت: اینکه در شهر تهران به میدان برویم یا ورزشگاه جدید اسلامشهر را برای این موضوع انتخاب کنیم مشخص نیست اما مسئولان شهر اسلامشهر تسهیلات خوبی را برای حضور سایپا در این شهر قائل شده اند و حاضرند حتی در این خصوص به ما کمک هایی را هم داشته باشند.

وی تصمیم گیری جدید در خصوص آینده سایپا و ادامه فعالیت هایش را منوط به تصمیم گیری جدید مجمع گروه خودرو سازی کرد و گفت: سال قبل بر اساس برخی استدلال ها این تصمیم گرفته شده و هر گونه تغییر در این رویکرد باید از طریق خود مجمع باشد.

مدیرعامل باشگاه سایپا در حالی بعد جدیدی از فرایند انتقال باشگاه سایپا را مطرح می کند که تا چند روز گذشته خبری از تصمیم مجمع گروه خودرو سازی سایپا و مصوبه سال گذشته آنها منعکس نشده بود و دلایلی دیگر از جمله مشکلات میزبانی و نبود هوادار در کرج و میزان پرداخت های مالی علت این جدایی ذکر شده بود.

اما در همین ارتباط مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز به خبرنگار مهر گفت: ما در دعوتنامه ارسالی به باشگاه سایپا ساعت ۱۹ را زمان برگزاری جلسه اعلام کرده بودیم اما نمی دانم چرا مدیرعامل باشگاه سایپا به جلسه نیامد.

وی افزود: خیلی ها فکر می کردند ما در جلسه مشترک با مدیرعامل سایپا به جمع بندی نهایی می رسیم اما خود ما می دانستیم این موضوع فراتر از تصمیم و سلیقه مدیر باشگاه است و جریانی قوی تر این موضوع را هدایت و رهبری می کند.

گل محمدی افزود: مدیرعامل باشگاه سایپا عنوان کردند این تصمیم مجمع گروه خودرو سازی بوده و وی مجری مصوبه آنهاست و ما نیز در ادامه سلسله اقدامات خود برای نگه داشتن سایپا پیگیری هایمان را به سمت تغییر رای مجمع و مقامات وزارت صنعت و سازمان گسترش سوق می دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز با بیان اینکه به این راحتی ها اجازه رفتن سایپا از البرز را نمی دهیم گفت: به اینکه این تصمیم از کجا گرفته شده کاری نداریم و از تمام ابزارهای لازم برای نگه داشتن این باشگاه در البرز بهره خواهیم گرفت.

سایپا البرزی خواهند ماند یا پایتخت نشین می شود؟

این مسئول ادامه داد: در روزهای اخیر نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار البرز با ارسال نامه به وزیر ورزش و جوانان و سایر مسئولان دخیل در این موضوع به شدت با این انتقال مخالفت کرده اند و وزیر ورزش نیز اعلام کرده این انتقال بدون جلب نظر مساعد استان البرز شدنی نیست.

گل محمدی با بیان اینکه از فردا رویکردمان برای پیگیری این موضوع جدی تر خواهد بود گفت: استان البرز در طی سالهای اخیر هزینه های زیادی را برای ارتقای جایگاه این باشگاه در سطح کشور پرداخت کرده و این درست نیست که به یکباره و در اقدامی کارشناسی نشده و سلیقه ای تیم که به برند یک استان تبدیل شده به شهری دیگر برود.

وی در پایان گفت: تلاشمان را دو چندان می کنیم تا این باشگاه برای استان البرز باقی بماند چرا که معتقدیم البرز و سایپا در کنار هم و با اصلاح برخی امور می توانند برای یکدیگر بسیار اثرگذار و راهگشا باشند امیدوارم با رویکردی که مجموعه استان، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال دارند این باشگاه را برای استان البرز حفظ کنیم.

باید دید شکل پیگیری ها پس از اظهارات جدید مدیرعامل باشگاه سایپا چه سمت و سویی پیدا می کند. البرزی ها مصرانه به دنبال نگه داشتن این باشگاه در البرز هستند و طرف سایپایی نیز با انگیزه به دنبال رفتن از این استان است. رایزنی ها و پیگیری ها به طور حتم در طی روزهای آینده به مسئولان بالاتر و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز خواهد رسید باید دید این تقابل در نهایت با به کرسی نشستن حرف کدامیک خاتمه می یابد.

سایپا البرزی خواهند ماند یا پایتخت نشین می شود؟!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار