طراح و دبیر سمپوزیوم مجسمه‌سازی خبر داد
طراح و دبیر سمپوزیوم مجسمه‌سازی، هدف از برگزاری این سمپوزیم را معرفی استان یزد به‌عنوان مرکز هنر و پایتخت مجسمه‌های خشتی خام دنیا اعلام کرد.
کد خبر: ۵۵۸۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ 28 January 2018

به گزارش تابناک یزد، حسین کهفی در گفتگو با خبرنگار فارس، در رابطه با برگزاری نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی خشت خام برای اولین بار در جهان گفت: این سمپوزیوم باهدف پاسداشت و بازنمود بخشی از زیبایی‌ها و مهارت‌های مردم و استادکاران یزدی که قابلیت‌های بومی و اقلیمی، این میراث ارزشمند را برای نسل‌های بعدی به ارث نهادند و ایجاد تعامل و تبادل فرهنگی هنری و معرفی یزد به‌عنوان مرکز هنر و پایتخت مجسمه‌های خشت خام برگزار می‌شود.

وی دستیابی به آثار هنرمندان ایرانی و بین‌المللی به‌منظور استفاده در فضاهای عمومی شهر یزد، ایجاد فضای تعامل و گفتگو درزمینه مجسمه‌سازی شهری و فرصت تبادل تجربیات، اطلاعات و مهارت‌ها، ارج نهادن به مونومان های شهری که خاطرات اجتماعی و فرهنگ‌عامه را با خود به همراه دارند، تلاش و حرکت در مسیر احیا و حفاظت از میراث تاریخی، فرهنگی و اهمیت آن با بکار گیری هنر مجسمه‌سازی و درگیر کردن مردم باهنر شهری و مجسمه‌سازی را از اهداف این سمپوزیوم برشمرد.

طراح و دبیر سمپوزیوم مجسمه‌سازی اولین گام در این زمینه را معرفی استان یزد به مرکز هنر و پایتخت مجسمه‌های خشتی خام دنیا دانست و تصریح کرد: این سمپوزیوم در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می‌شود که در بخش اصلی 10 هنرمند حرفه‌ای ایران و بخش جنبی این سمپوزیوم متشکل از 10 گروه که هر گروه شامل دو نفر از دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و علاقه‌مندان دارای رزومه هنری رشته‌های مجسمه‌سازی و معماری به‌منظور کسب تجربه و آشنا با آموزش تکنیک‌های مجسمه‌سازی خشت خام فراهم می‌شود.

کهفی اضافه کرد: این سمپوزیوم از تاریخ 15 الی 26 اسفندماه سال جاری و در محل بافت تاریخی و سنتی استان یزد برگزار می‌شود که هنرمندان می‌توانند در سایت Sasyazd.com ثبت‌نام و عکس ماکت های خود را فرستاده و بعد از داوری کارها از جمع کثیری که ثبت‌نام می‌کنند 10 نفر را به‌عنوان بخش اصلی و 10 گروه دونفره را برای بخش جنبی انتخاب می‌کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه در بخش اصلی دو هزار خشت خام و در بخش جنبی هزار خشت خام به هر هنرمند می‌دهیم، اظهار داشت: خشت خام 20 در 20، کاه‌گل و گِل مواد و مصالحی است که در اختیار هنرمندان قرار داده می‌شود و 10 الی 15 درصد کار را می‌توانند از مواد و مصالحی که در اقلیم و بافت سنتی یزد استفاده‌شده است را به کار برند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این طرح به همت شهرداری یزد، سازمان سیما و منظر شهری و با حمایت شورای شهر یزد و همکاری انجمن هنرهای تجسمی یزد برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار