معاون پرورشی اداره کل اموزش و پرورش استان اردبیل گفت:20 مدرسه تازه ساخت استان برای افتتاح در دهه فجر آماده شده است.
کد خبر: ۵۵۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶ 28 January 2018
به گزارش تابناک اردبیل، مصطفی کافی در نشست با خبرنگاران افزود: 17 مورد از این مدرسه ها بدلیل فرسودگی تخریب و بازسازی و سه مورد نیز مقاوم سازی شده است.

وی بیان کرد: چهارباب از این مدارس در شهرستان اردبیل ،چهار باب در شهرستان خلخال و بقیه در شهرستان‌های پارس آباد ، سرعین ، کوثر ، گرمی ، نمین و نیر افتتاح می شود.

کافی گفت: اعتبار ساخت و بازسازی این مدارس از محل کمک های خیرین و اعتبارات تخریب و بازسازی و یا از طریق بنیاد برکت تامین شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به برنامه های دهه فجر از نواخته شدن زنگ انقلاب در 14 بهمن در مدارس استان خبر داد و افزود: به دلیل تعطیلی مدارس در زو پنجشنبه که مصادف با 12 بهمن ماه است ، نواختن زنگ مدارس به روز شنبه ، 14 بهمن ماه موکول شده است.

وی گفت: همزمان با دهه فجر 24 عنوان برنامه در مدارس استان برگزار می شود که برگزاری نمایشگاه ، برگزاری تئاتر مدرسه ای ، اجرای سرودهای حماسی و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی از جمله این برنامه ها است.

کافی بیان کرد: رویکرد برنامه های دهه فجر در سالجاری دانش آموز محوری ، دانش آموز یاوری و دانش آموز باوری است.

و تلاش می شود با سپردن اجرای برنامه های مختلف سیاسی ، فرهنگی و ورزشی به دانش آموزان در این دهه حس مدیریت سیاسی و مهارت های زندگی را در آنها تقویت کنیم.

وی گفت: انتقال دستاوردهای انقلاب در قالب های مختلف فرهنگی ، علمی و هنری و همچنین تبیین شعارهای انقلاب از جمله 'استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی ' به دانش آموزان از دیگر اهداف تربیتی برنامه های دهه فجر در مدارس است.

بر اساس آمارهای موجود تعداد سه هزار و 395 مدرسه در استان اردبیل وجود دارد و 19 هزار فعال فرهنگی حدود 230 هزار دانش آموز را در آنها تحت پوشش آموزشی قرار داده اند.

هم اکنون در استان اردبیل نرخ پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی ۹۹.۹ درصد ، در دوره اول متوسطه ۹۲.۷۳ درصد و در دوره دوم متوسطه نیز ۷۷.۶۰ درصد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار