رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی خوزستان:
رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی خوزستان با اعتراض به عدم ورود پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه 97 گفت: در صورت عدم پرداخت بدهی دولت، سازمان تامین اجتماعی ورشکسته خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۹۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲ 30 January 2018

عبدالحمید عبائی‌حسنی اظهار کرد: در استان خوزستان 190 هزار بازنشسته تامین اجتماعی وجود دارد و با احتساب افراد تجت تکفل این افراد، معیشت بیش از 800 هزار نفر در خوزستان به همین مستمری بازنشستگی بسته است.

وی با اشاره به مشکلات شدید معیشتی بازنشستگان تصریح کرد: تامین اجتماعی رقمی معادل 122 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است که برای تسویه این بدهی بر اساس برنامه ششم توسعه دولت مکلف شد پرداخت سالیانه حداقل 10 درصد از کل این بدهی را در لایحه بودجه خود وارد کند تا بدهی دولت به تامین اجتماعی صفر شود.

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی خوزستان ادامه داد: متاسفانه دولت در لایحه بودجه 97، پرداخت 10 درصد از بدهی تامین اجتماعی را وارد نکرده است و این موضوع می‌تواند به ورشکستگی تامین اجتماعی منجر شود.

عبائی‌حسنی عنوان کرد: در واقع در شرایط کنونی نیز سازمان تامین اجتماعی در آستانه ورشکستگی قرار دارد و دولت براساس وعده‌ای که داده و تکلیف برنامه ششم توسعه نباید راهی جز گنجاندن پرداخت این بدهی به لایحه بودجه داشته باشد.

وی ادامه داد: اموال سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارفرمایان و کارگران و در واقع حق‌الناس است. بازنشستگانی در خوزستان هستند که حقوق آنها حتی کمتر از یک میلیون تومان است، ندادن حق این افراد قابل پذیرش نیست.

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی خوزستان افزود: مشکلات بازنشستگان اعم از مشکلات معیشتی و درمان و مسکن و ... به خودی خود زیاد است و در خوزستان پدیده ریزگردها بار هزینه درمانی بازنشستگان را دوچندان کرده است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار