معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی گفت:وضعیت استان در زمینه قاچاق کالا و ارز پایین تر از حد میانگین کشوری است به گونه ای که ارزش ریالی کل پرونده های منجر به کشفیات در سال ۹۳ کمتر از یک میلیارد تومان است.
کد خبر: ۵۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶ 02 July 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،نوروزیان افزود:برگزاری جلسات متعدد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پیگیری های صورت گرفته از سوی اعضاء این ستاد منجر به کاهش این آسیب در سطح استان شده است.
وی اظهارکرد:نبود مبادی ورودی و خروجی مرزی در استان یکی دیگر از عوامل کاهش قاچاق کالا و ارز است و باید توجه داشت که بیشترین ورودی و خروجی اقلام قاچاق از استان های خراسان رضوی و سمنان است.
نوروزیان خاطرنشان کرد:قاچاق کالا تبعات و آثار مخرب بهداشتی،روحی،روانی و اقتصادی بالایی را به دنبال دارد و به تولید و اقتصاد مقاومتی کشور آسیب وارد می کند.
وی در ادامه اقلامی که بیشترین کشفیات و قاچاق کالای استان در سال 93 به آن مربوط است را مورد اشاره قرار داد و گفت:پوشاک،دارو،مواد محترقه،سیگار،لوازم بهداشتی و آرایشی از جمله کشفیات در استان بوده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت:رشد کشفیات مواد محترقه در سال 93 نسبت به سال 92 حدود 67 درصد می باشد که این آمار بسیار نگران کننده و قابل توجه است و خانواده ها باید مراقبت بیشتری نسبت به فرزندان خود داشته باشند.
محمد رحیم نوروزیان افزود:قاچاق گوشی های تلفن همراه در استان رقم اول کالای قاچاق را تشکیل می دهد ولی متاسفانه برخورد مناسبی با این پدیده فراگیر در سطح کشور نشده است.
وی در خصوص کالاهای قاچاق شده استان از نیز گفت:کالایی خاص که محصول این استان باشد و در شبکه قاچاق وارد شود در استان نداریم.
وی در ادامه به دلایل بروزه پدیده قاچاق در کشور اشاره داشت و گفت:اجرایی نشدن برنامه ای فراگیر در خصوص ارتباط بشتر دستگاههای اجرایی سراسر کشور با یکدیگر،کاهش تولیدات، افزایش تقاضاء،تفاوت قیمت و کیفیت اجناس از مهمترین دلایل بروز این پدیده شوم است.
نوروزیان حمایت از تولید داخلی را یکی از عوامل مهم در کاهش قاچاق کالا عنوان کرد و اظهار داشت:حمایت از بنگاههای تولیدی و افزایش تولیدات و اشباع بازار با کالاهای تولیدی و با کیفیت در سطح کشور موجب می شود که جنس قاچاق،محلی برای عرضه و حضور نداشته باشد.
وی مطرح کرد:ستاد مبارزه با کالا و قاچاق مرکزکشور برنامه ای جامع را به تمامی استان ها ابلاغ کرده است که بشتر جنبه های پیشگیرانه دارد و سعی می کند در حوزه برخورد و مقابله ریسک  کار را بالا ببرد زیرا در اکثر موارد فایده کالای قاچاق شده بسیار بیشتر از هزینه های آن بوده است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری افزود:توجیه،تبیین، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم یکی از مهترین راهکارها در راستای مبارزه با قاچاق کالا است.
محمد رحیم نورزیان گفت:در استان خراسان شمالی مبارزه همه جانبه  و جدی از مبادی خروجی تا بازار در راستای کاهش پدیده قاچاق از سوی مسولین ذیربط انجام می شود.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار