سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت: در راستای طرح تجهیز کارگاه های آموزشی اتومکانیک فنی و حرفه ای کشور، همزمان کارگاههای اتومکانیک این استان تجهیز شد.
کد خبر: ۵۷۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 26 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی فنی و حرفه ای استان ، احسانی ایمانی هرسینی گفت: در این طرح ۲۴ دستگاه خودروی جدید در کارگاه‌های رشته اتومکانیک و تعمیر اتومبیل‌های سواری مستقر شد.

وی با بیان این مطلب که این خودرو‌ها صرفا آموزشی بوده و پلاک نمی‌شوند و باهدف به روز رسانی کارگا‌های اتومکانیک تهیه شده است عنوان کرد: خودرو‌های خریداری شده پس ازتاکید ریاست جمهوری مبنی بر افزایش مهارت آموزی با استانداران صورت گرفت.

ایمانی هرسینی تصریح کرد: این خودرو‌ها به عنوان یک ابزار تجهیزاتی و آموزشی در کارگاه‌ها مورد استفاده کارآموزان قرار می‌گیرد و بخش عمده‌ای از مبانی کار تعمیرات خودرورا برای آموزش در کارگاه‌های مراکز آموزش فنی وحرفه‌ای استان را تأمین می‌کند.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به ارتباط تنگاتنگ مهارت آموزی و اقتصاد مقاومتی، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جایگاه بسیار مهمی درتحقق اقتصاد مقاومتی داشته و یکی از ارکان مهم این موضوع مهم محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اشتغالزایی و کارآفرینی گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به سبب انعطاف پذیری نشأت گرفته از خصیصه‌های بازار کار و اوضاعاقتصادی کشور و نیز به دلیل آموزش و ایجاد مهارت‌های لازم در افراد برای توانایی در احراز مشاغل، نقش به سزایی در اشتغال دارد.

ایمانی هرسینی با بیان این مطلب که جایگاه و نقش توسعه مهارت آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تحقق اقتصاد مقاومتی بی بدیل و اثرگذار است گفت: توسعه آموزش‌های فنیو حرفه‌ای در شرایط کنونی برای اقتصاد و فرهنگ کشورلازم و ضروری است.

وی گفت: کارگاه‌های اتومکانیک در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه، هرسین، کنگاور، روانسر، جوانرود، پاوه، ثلاث باباجانی، اسلام آبادغرب، دالاهو.

سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب فعال است که هر کارگاه ظرفیت آموزش ۱۵ نفر در هر دوره آموزشی را دارد.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۱۹ هزارو ۸۰۵ نفر در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کردند.

ایمانی هرسینی اظهار داشت: این تعداد شرکت کننده بیش از ۳ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۶۳۹ نفرساعت آموزش در ۵ خوشه خدمات، صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و فناوری راهبردیفرا گرفته اند.

 

 

 

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار