کد خبر: ۵۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶ 04 July 2015

وزیر راه و شهرسازی در سفر به اردبیل گفت: با تکمیل نصب سیستم هوشمندسازی فرود هواپیما ، تعداد پروازهای لغو شده فرودگاه اردبیل تا 50 درصد کاهش می یابد.

به گزارش تابناک اردبیل، عباس آخوندی که در مراسم بهره برداری از ساختمان پزشکان اردبیل سخن می گفت تصریح کرد: با نصب سیتم هوشمند فرود ، نیاز خلبان به دید با چشم در هنگام فورد به حداقل کاهش می یابد و خلبان می تواند با ابزارهای الکترونیکی وضعیت و مختصات باند فرود را بسنجد.

وی با بیان اینکه به زودی خبرهای خوشی در مورد نوسازی ناوگان هوایی ایران به مردم خواهیم داد به مردم استان قول داد شخصا پیگیر افزایش تعداد پروازهای انجام شده از فرودگاه اردبیل باشد.

وزیر راه و شهرسازی در مرود آخرین وضعیت پروژه نیمه تمام راه آهن اردبیل گفت: مهمترین مشکل این پروژه تامین مالی آن است و با برآورد کنونی بیش از 900 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه آهن اردبیل مورد نیاز است.

آخوندی با یادآوری اینکه در جریان سفر رئیس جمهور به اردبیل تامین اعتبار طرح راه آهن اردبیل از محل فاینانس چینی پیش بینی شده بود گفت: به دلیل تعلل طرف چینی در پیشبرد این ایده ، پیشنهاد تامین اعتبار این پروژه از منابع صندوق توسعه ملی به رئیس جمهور ارایه شده که با موافقت ایشان مواجه شده است.

لغو پروازهای فرودگاه اردبیل 50 درصد کاهش می یابد

وی افزود: این موضوع در حال طی تشریفات قانونی است ضمن آنکه هنوز هم روش استفاده از فایناس طرف چینی منتفی نشده است و هر دو روش را برای تامین اعتبار دنبال می کنیم تا ببینیم کدام راهکار زودتر به نتیجه می رسد.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری مشکلات پیش آمده در اثر رانش زمین در قطعاتی از طرح راه آهن اردبیل، از انجام مجدد مطالعات زمین شناسی در این مسیر خبر داد و در بخش دیگری از سخنان گفت: با توجه به اینکه ایستگاه در حال ساخت راه آهن اردبیل در نزدیکی شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل قرار دارد و 10 کیلومتر با داخل شهر فاصله دارد، قرار شده است ایستگاه مذکور به ایستگاه باری تبدیل شود و بنا داریم ایستگاه جدیدی را در داخل محدوده شهر اردبیل احداث کنیم.

آخوندی در مورد توسعه راههای اصلی اردبیل نیز وعده دارد که تا یکسال آینده پروژه دوبانده کردن راه اردبیل به تبریز تکمیل شود و طرح هایی نیز برای بهبود کیفیت راه ارتباطی اردبیل به مغان به اجرا درآید.

وی از تلاشهای انجام شده برای تکمیل وافتتاح ساختمان بزرگ پزشکان اردبیل نیز قدردانی کرد وگفت: با انتقال پزشکان اردبیل از هسته مرکزی شهر به این ساختمان ، علاوه بر کاهش بار ترافیکی هسته مرکزی شهر ، فرصت بیشتری بهبود کیفیت زندگی شهری و بازآفرینی هویت هسته مرکزی شهر فراهم می شود.

آخوندی شهر اردبیل را مصداق کاملی از یک "ایرانشهر" دانست و گفت: نقش تاریخی شهر اردبیل در ساخت هویت ملی ایران بر کسی پوشیده نیست و این شهر علاوه بر نقش مهمی که در دوران صفویه ایفاء کرد ، در تاریخ باستانی ایران نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است.

در مراسم افتتاح ساختمان پزشکان اردبیل استاندار اردبیل نیز در سخنانی مشکلات زیرساختی اردبیل در راههای ارتباطی را یادآور شد و از وزیر راه و شهرسازی خواست کمک های ویژه ای برای بازگشایی کامل حریم بقعه شیخ صفی در اختیار اردبیل قرار داده شود.

لغو پروازهای فرودگاه اردبیل 50 درصد کاهش می یابد

مجید خدابخش جایگاه اردبیل در صنعت گردشگری درمانی و مراجعه اتباع جمهوری آذربایجان به مراکز درمانی این شهر را یادآور شد و گفت: افتتاح ساختمان پزشکان اردبیل نقطه عطفی در بهبود فضای خدمات درمانی این شهر به شمار می آید.

در این مراسم کمال الدین پیرموذن و مصطفی افضلی فرد نمایندگان مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی هم در سخنان جداگانه ای از سفر وزیر راه وشهرسازی به استان اردبیل قدردانی کردند و خواستار حل مشکلات مسکن مهر و اعمال نظارتهای لازم به برخی شرکت های مجری این طرح برای عمل به تعهداتشان شدند.

علی حیدری مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل هم در سخنانی به تشریح ویژگی های پروژه ساختمان پزشکان اردبیل پرداخت و گفت: احداث ساختمانی در این ابعاد برای اجتماع مطب پزشکان با گرایش های تخصصی مختلف در سطح کشور بی نظیر است و حتی در تهران نیز نظیر آن را سراغ نداریم.

وی تصریح کرد: این پروژه با سرمایه گذاری شرکت مسکن شمالغرب با زیربنای 27 هزار و 810 متر مربع در 9 طبقه شامل دو طبقه پارکینگ ، طبقه همکف و شش طبقه روی همکف احداث شده است.

حیدری افزود: این ساختمان دارای 7 دستگاه آسانسور شامل یک آسانسور مخصوص حمل برانکارد، 280 واحد پارکینگ و 192 واحد مطب در ابعاد مختلف است که برای هر تخصص و در هر مطب نیز بسته به نوع تخصص پزشکی که استقرار خواهد یافت ، امکانات خاصی پیش بینی شده است.

گزارش: یاشار پورمجید

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار