سخنگوی شورای شهر یزد با بیان اینکه یزد می‌تواند به‌عنوان پایتخت سازه‌های خشتی در دنیا مطرح شود، گفت: اولین سمپوزیوم مجسمه‌های خشتی و المان‌های شهری که با خشت ساخته می‌شود، در شهر یزد برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۷۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲ 01 March 2018

«محسن عباسی هرفته» سخنگوی شورای شهر یزد و رئیس کمسیون شهرسازی معماری و عمران شورای شهر یزد در گفتگو با خبرنگاریزدرسا  با بیان اینکه ماده اولیه بافت تاریخی یزد خشت است، خاطرنشان کرد: خشت، ماده اولیه‌ای که در ظاهر بسیار ساده و ابتدایی بوده ولی هر چه بیشتر در مورد آن مطالعه می‌شود دانش مندرج در آن و  قابلیت‌های نهفته در آن بیشتر برای کارشناسان و متخصصان هویدا می‌شود.

وی اذعان کرد: اولین سمپوزیوم مجسمه‌های خشتی و المان‌های شهری که با خشت ساخته می‌شود، از 15 تا 26 اسفندماه در مجاورت خیابان سید گل سرخ و در کنار برج و باروی شهر تاریخی یزد برگزار خواهد شد.

عباسی با اشاره به اینکه این سمپوزیوم برای اولین در کشور برگزار می‌شود، گفت: معطوف کردن توجه مردم و هنرمندان به‌ویژه نسل جوان به سمت خشت و آشنایی بیشتر با این مصالح به‌ظاهر ساده اما پایدار و سبز هدف اصلی برگزاری این سمپوزیوم است.

رئیس کمسیون شهرسازی معماری و عمران شورای شهر ادامه داد: این سمپوزیوم به همت شهرداری یزد و با همکاری انجمن هنرهای تجسمی یزد از 15 اسفندماه به مدت 10 برگزار می‌شود. هنرمندان حرفه‌ای درزمینهٔ معماری و کار با خشت از سراسر کشور در این سمپوزیوم حضور خواهند داشت.

عباسی با اشاره به استقبال خیلی خوب از این سمپوزیوم و ارسال حدود 150 طرح به دبیرخانه آن تصریح کرد: این سمپوزیوم دو بخش دارد؛ یک بخش اصلی که هنرمندان حرفه‌ای کار می‌کنند و یک بخش جانبی که دانشجویان و علاقه‌مندانی که به کار با خشت علاقه دارند، در آن شرکت می‌کنند.

وی در مورد انتخاب طرح‌های ارسالی گفت: هیئت‌داوران از بین کارهای ارسال‌شده 9 کار را در بخش اصلی و 5 کار را در بخش جنبی انتخاب کرده‌اند.

سخنگوی شورای شهر یزد با بیان اینکه طیف زیادی از مردم علاقه‌مند به کار با خشت هستند، اظهار کرد: درنهایت اثرهایی که ساخته می‌شود، در پارک مجسمه‌های خشتی در مجاورت برج و بارو خواهد ماند تا گردشگران هم از این کارها بازدید کنند.

وی گفت: این برنامه در راستای برند سازی برای یزد صورت خواهد گرفت؛ چراکه یزد می‌تواند به‌عنوان پایتخت زنده نماها و سازه‌های خشتی در دنیا مطرح شود؛ برای تحقق این مهم لازم است در حوزه‌های مختلف و طیف‌های  با جدیت بیشتری کار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار