مدير كل كميته امداد امام خميني(ره) استان يزد با اشاره به رشد مشاركت يزدي‌ها به رغم مشكلات اقتصادي در كمك به نيازمندان، بر استفاده از سامانه نیکوکاری 0968877 برای اهدای کمک‌های نقدی در جشن نیکوکاری تاكيد كرد.
کد خبر: ۵۷۳۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 04 March 2018

«محسن عليزاده» امروز دوازدهم اسفندماه در آستانه هفته نيكوكاري در نشست با اصحاب رسانه در اهميت كمك به همنوعان اظهار كرد: امام خميني(ره) در اين باره فرمودند كه «گمان كنم كاري بالاتر از كمك به همونوع وجود داشته باشد».

وي گفت: خوشبختانه در سال‌هاي اخير به رغم مشكلات اقتصادي جامعه شاهد رشد 35 درصد كمك‌هاي مردمي به نيازمندان و توفيقات خوبي در زمينه نيكوكاري بوده‌ايم كه اين موضوع بيانگر عجين شدن كار خير در جامعه است.

عليزاده در ادامه با آغاز جشن نیکوکاری امسيال با شعار «جوانه لبخند بكاريم» از روز شانزدهم اسفندماه در سطح مدارس سراسر استان خبر داد و افزود: كمك‌هاي مالي و جنسي دانش‌آموزان در اين روز از طريق آموزش و پرورش در بين دانش‌آموزان نيازمند توزيع مي‌شود.

وي از جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي در روزهاي پنجشنبه و جمعه 17 و 18 اسفندماه به ترتيب در پایگاه‌های کمیته امداد و میعادگاه‌های نماز جمعه خبر داد و اعلام كرد: مردم نيك‌انديش استان در سال گذشته قريب دو ميليارد تومان به‌ صورت نقدی و کالا به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد کمک کردند.

وي همچنين با اشاره به برگزاري مراسم افتتاح جشن نيكوكاري در روز شانزدهم اسفندماه  به ميزباني دبيرستان دخترانه احمد فلاح، بر استفاده از سامانه نیکوکاری 0968877 برای اهدای کمک‌های نقدی در جشن نیکوکاری تاكيد كرد و گفت: شماره‌گیری کد ussd به شماره #035*8877* و مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی کمیته امداد به آدرس www.emdad.ir از دیگر روش‌های نوین برای کمک‌رسانی آسان‌تر به نیازمندان استان یزد است . 

مدير كل کمیته امداد استان در ادامه از جمله مزاياي روش‌هاي نوين كمك‌رساني را دسترسي آسان‌تر و كم ‌هزينه‌تر مردم نیکوکار استان براي اقدامات خيرشان دانست و گفت: البته گاهاً شاهد برخي سوءاستفاده‌ها از فضاي مجازي در اين باره هستيم كه موجب سلب اعتماد مردم مي‌شود لذا تقاضا داريم تنها از طريق سامانه كميته نيوكاري 0968877 در اين رابطه اقدام كنند.

وي در بخش ديگري از سخنانش به برخي از توفيقات اين اداره اشاره و با بيان اين كه توانمند‌سازي مددجويان در راس سياست‌هاي كميته امداد است، گفت: اشتغالزايي مددجويان از طريق موسات كاريابي يا تسهيلات قرض الحسنه اشتغالزايي تا سقف 50 ميليون تومان در دستور كار قرار دارد.

وي با بيان اين كه تمام اقدامات كميته امداد داري پيوست فرهنگي است، از عمده رئوس برنامه‌هاي فرهنگي كميته امداد استان را برگزاري اردوها براي مددجويان، ارائه آموزش‌ها و ساير خدمات فرهنگي است.

عليزاده به ظرفيت‌هاي بالاي پزشكي استان اشاره و اضافه كرد: به همين دليل همواره استان شاهد مراجعات فراواني حتي از ساير استان‌هاي كشور جهت دريافت خدمات درماني است كه با همكاري حوزه ‌هاي مختلف در اين رابطه اقدام مي‌شود.

وي از رايزني براي ايجاد مجموعه‌هاي اقامتي براي اسكان موقت مددجويان ساير استان‌ها كه براي درمان به يزد مراجعه مي‌كنندف خبر داد.

وي گفت: با توجه به اين كه بسياري از مددجويان كميته امداد تنها زندگي مي‌كنند يا سرپرست خانوار هستند، علاوه بر موضوع تامين جهيزيه و كمك هزينه ازدواج موضوع كمك به ازدواج مجدد اين افراد نيز در دستور كار داريم.

مدير كل كميته امداد استان به فعاليت‌هاي صورت گرفته در زمين مسكنن مدجويان نيز اشاره كرد و گفت: در حالي كه در سال 1394 تعداد 1600 خانوار مددجوي فاقد مسكن در استان وجود داشت، اكنون اين تعداد به 750 خانوار تقليل يافته است.

عيلزاده توضيحاتي نيز در مورد طرح‌هاي اكرام ايتام و محسنين در استان داد و عنوان كرد: خوشبختانه روز به روز شاهد افزايش تعداد حاميان هستيم به طوري كه در طرح اكرام ايتام تعداد حاميان به مراتب بيشتر از ايتام است ولي در طرح محسنين نياز بيشتري به مشاركت مردم نيكوكار استان است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار