شرایط جوی برای تردد شناورهای مسافربری در بنادر استان هرمزگان مطلوب است.
کد خبر: ۵۸۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ 21 March 2018

به گزارش تابناک : در اولین روز از بهار سال ۱۳۹۷ شرایط جوی در خلیج فارس تقریباً مطلوب و مناسب برای دریانوردی است و انتظار می رود تا روز جمعه، این شرایط بر آب های نیلگون خلیج همیشه فارس و دریای عمان، تداوم داشته باشد.

شرایط برای کلیه فعالیت های دریایی و موارد مرتبط با آن و به ویژه برنامه های گردشگری و نوروزی، مناسب و مطلوب خواهد بود.  بنادر مرکزی هرمزگان دارای شرایط بادهای شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت باد ۱۰ تا ۱۸ نات و ارتفاع موج ۲ تا ۳ پا خواهد بود و دید تا ۴ مایل دریایی همراه با گرد و غبار محلی است.

در بنادر غربی هرمزگان بادهای شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت باد ۸ تا ۱۸ نات و ارتفاع موج ۱ تا ۳ پا خواهد بود و دید تا ۴ مایل دریایی همراه با گرد و غبار محلی است.

همچنین بنادر شرقی هرمزگان بادهای شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت باد ۸ تا ۱۷ نات  و ارتفاع موج ۲ تا ۳ پا است و  دید تا ۴ مایل دریایی همراه با گرد و غبار محلی خواهد بود.

کمترین سرعت باد متعلق به مناطق دریایی خوزستان و نواحی شمالی بوشهر به حداکثر سرعت تا ۸ نات است. بیشترین سرعت باد محدود به مناطق جنوبی بوشهر تا غرب هرمزگان و همچنین ترافیک لاین تنگه هرمز به حداکثر تا ۱۳ نات است و وضعیت برای ترددهای دریایی اعم از گردشگری، مسافری، تجاری و صیادی در طی ساعات پیش رو، مناسب است.

 

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار