مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس از نگهداری بیش از ۱۲۰۰ نسخه کتاب چاپ سنگی در مرکز اسناد این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۱ 18 February 2015

به گزارش تسنیم محمد علی رنجبر، با اشاره به وجود نسخه‌های ارزشمند در سازمان مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس، اظهار داشت: تعداد 623 جلد نسخه خطی، 1209 کتاب چاپ سنگی، 150 جلد نسخه چاپ سربی، 6 هزار و 954 مجلد نشریات قدیمی و جدید و 2 هزار و 97 عنوان پایان‌نامه در مخازن کتابخانه ملی موجود است.

وی با بیان اینکه امکانات مناسب برای نگه‌داری و حفظ امنیت این نوع نسخ در کتابخانه ملی فارس محیا است، افزود: اسناد و نسخه‌های موجود در این کتابخانه به‌صورت دوره‌ای توسط کارشناسان آسیب‌شناسی و آفت زدایی می‌شوند.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس از فهرست‌نویسی نسخه‌ها و اسناد موجود در این کتابخانه خبر داد و تصریح کرد: دسترسی به این نسخ برای عموم مردم آزاد نیست و تنها با تائید مدیر مرکز اسناد افراد می‌توانند از این نسخ استفاده کنند.

رنجبر از تشکیل انجمن فرهنگی «دوستداران یاران سند و کتاب» در مرکز اسناد فارس خبر داد و اظهار داشت: این انجمن برای شناسایی صاحبان نسخ به‌صورت هفتگی یا ماهانه با دعوت از مشاهیر و دوستداران فرهنگ اقدام به برگزاری گردهمایی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این انجمن بعد از شناسایی صاحبان نسخ خطی برای فروش یا اهدا کتاب به مرکز اسناد با آن‌ها وارد مذاکره می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار