رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: انتخاب شعار « حمایت از کالای ایرانی» برای سال 1397از سوی مقام معظم رهبری شروعی بسیار خوب و کاملا دست یافتنی است.
کد خبر: ۵۸۷۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ 08 April 2018

علی اکبر کلانتر، افزود: ابتدا در باره این موضوع باید از خودمان بپرسیم تا چه اندازه تولید داخلی از لحاظ کیفیت مطلوب هست و تا چه اندازه کالای ایرانی از لحاظ قیمت قادر به رقبابت با محصول مشابه منطقه ای و برندهای خارجی در بازار است. 
وی با طرح این پرسش با شرکت های خارجی که با آن امکانات ، زیرساخت، فناوری روز، نیروی ماهر، قانون رقابت پذیری ، هزینه مالی و بهره بانکی پایین، تورم حدود صفر و حمایت گسترده دولتی و... دارند، چگونه باید رقابت کنیم.
رئیس خانه صنعت استان تصریح کرد: به همین دلیل باید واقع بین بود و برای یک بار هم شد به اندازه توانایی و ظرفیت کشور و اقتصاد ملی برنامه ریزی کنیم.
کلانتر با بیان اینکه برای هر هدف والایی باید هزینه هایی پرداخت شود، تأکید کرد: باید منطقی بود و به جای فرافکنی و نپذیرفتن مسئولیت و انداختن تقصیر به عهده تولید کننده، دولت و مصرف کننده با دید کلان و ملی موضوع را تعریف کنیم،دلایل اقبال و استقبال نکردن تعدادی از شهروندان به برخی کالاهای داخلی را بررسی کنیم.
کلانتر تصریح کرد: برای حمایت از کالای ایرانی باید در مرحله نخست ابزار آن را فراهم کرد، بدانیم برای تولید و عرضه یک کالای با کیفیت و قیمت مطلوب به چه ابزاری نیاز داریم. 
وی ادامه داد: باید سهم دانش فنی، تخصص و توانایی نیروها، در میزان بهره وری نیروی کار و زیرساخت ها در تولید کالای با کیفیت خوب مشخص شود .
این کارشناس مسایل اقتصادی یادآور شد: از سوی دیگر دولت باید توجه کند، در سالهای گذشته در بسیاری رشته های صنعتی چند برابر نیاز و مصرف داخلی ظرفیت ایجاد شده است.
وی ادامه داد: اگر شبکه توزیع، توانمند و زیرساخت های مناسب برای صادرات محصولات صنعتی ایجاد کنیم، بار منفی اختلالی که ناشی از نبود توازن در عرضه و تقاضا ایجاد می کند، خود به عاملی علیه تولید تبدیل خواهد شد.
رئیس خانه صنعت استان برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی در تعیین دوره های زمانی مشخص و به دور از شعار و کارهای نمایشی و بر اساس نیاز سنجی واقعی را برای دست اندرکاران امر در این ارتباط مهم دانست.
به گفته وی باید گواهی شرکت در این دوره ها در درجه بندی واحدهای تولیدی برای اولویت در دریافت خدمات دولتی، گرفتن تسهیلات بانکی و ساخت و توسعه واحدها لحاظ کرد.
کلانتر در باره برنامه های این تشکل اقتصادی اظهار داشت: شعار تولید ملی، افتخار ملی سالهاست شعار محوری خانه صنعت و معدن است و عملی شدن شعار حمایت از کالای ایرانی نیز در همین رابطه است.
وی افزود: این شعار مستقیما بر زندگی و فعالیت اعضای تشکل که همگی تولید کننده هستند، تاثیر می گذارد به همین دلیل خانه صنعت از هر حرکتی برای تحقق این شعار حمایت می کند و تمام توان تخصصی و تجربه خود را برای هرچه بهتر پیاده کردن آن بکار خواهد بست. 
این مسئول یادآور شد: در واقع برای رقابتی کردن و ایجاد کیفیت مطلوب کالا، ارتقا دانش نظری دست اندرکاران و مرتبطین صنعت و معدن و افزایش صادرات کالاهای ایرانی، ایده و پیشنهاد داد و بدون هیچ تبلیغ و خودنمایی آماده تحقق حمایت واقعی از تولید ملی و کالای ایرانی هستیم .
رهبر معظم انقلاب در پیامی نوروزی امسال را سال « حمایت از کالای ایرانی » نامگذاری کردند.
معظم له در این پیام فرمودند: امیدوارم ان‌شاءالله خدای متعال کمک کند، هم به مسئولین، هم به مردم که بتوانند وظایف خودشان را به بهترین وجهی انجام بدهند و امسال این شعار را -که شعار «حمایت از کالای ایرانی» است- به معنای واقعی کلمه به تحقّق برسانند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار