پیشکسوت سواکاری ایران گفت: واگذاری کلیه اختیارات معاونت تبارنامه فدارسیون سوارکاری به انجمن‌ها، تشکل‌ها و تعاونی‌ها ضروری است.
کد خبر: ۵۹۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ 14 April 2018

«بابک شکی» با بیان این‌که تولید کنندگان اسب در ایران می‌توانند بیش از هفتاد درصد نیاز سوارکاری کشور را تأمین کنند، اظهار کرد: در قانون نظام جامع دامپروری قید شده است که وزارت جهاد سازندگی باید اختیارات خود در حوزه تولید اسب را به انجمن‌ها و تشکل‌های فعال مردمی واگذار کند.

وی با اشاره به اقدامات فدارسیون سواکاری طی چند سال گذشته، وضعیت فعلی فدارسیون سوارکاری ایران را نتیجه چند دهه مدیریت مدیران غیر متخصص دانست و افزود: متأسفانه مدیران ناآگاه نسبت به حوزه مسئولیت خود با اشتباه کاری مکرر شرایط فدارسیون سوارکاری را نامطلوب کردند و مسئول فعلی فدارسیون هم همچنان مصر به تکرار اشتباهات مدیران گذشته است.

دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان و پرورش دهندگان اسب کشور گفت: بسیاری از اقدامات فدارسیون سوارکاری با مدیریت فعلی به بحث ورزش ارتباطی نداشته و ندارد.

این مقام مسئول در ادامه با بیان این‌که برخی از اقداماات انجام شده نظیر حراج و برگزاری جشنواره‌های زیبایی از جمله زیرمچموعه‌های تولید و پرورش اسب است و هیچ ارتباطی با حوزه فعالیت فدارسیون و ورزش سوارکاری ندارد.

شکی با بیان این‌که سوارکاری صنعتی بزرگ است که فدارسیون فقط بخشی از این مهم محسوب می شود، تصریج کرد: قانون در سال 1388 کلیه اختیارات تولید اسب را به وزارت چهاد کشاورزی محول کرده است.

تأمین 70 درصد نیاز سوارکاری ایران توسط تولید کنندگان اسب

این پیشکسوت سوارکاری ایران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که فدارسیون سوارکاری همچنان اصرار بر تکرار اشتباهات گذشته دارد، اظهار کرد: برای توسعه بیش از پیش صنعت اسب در کشور هر آنچه به تولید اسب و مسابقات کورس که در همه جای دنیا و قبل از انقلاب در ابران توسط کانون سوارکاری و نه فدارسیون اداره می‌شده است باید از ید فدارسیون حارج شوند.

وی محول شدن معاونت‌های نامرتبط موجود در فدارسیون سواکاری نظیر معاونت تبارنامه، معاونت اسبدوانی و بخش‌های حراج و زیبایی به وزارت جهاد کشاورزی، انجمن‌ها و نهادهای مردمی فعال محول شوند.

شکی گفت: رسیدگی مستمر فدارسیون به وظایف ذاتی، یکی از مهمترین ویژگی حذف معاونت‌های نامرتبط در قدارسیون سوارکاری است.

این پیشکسوت رشته ساژ و همچنین پر افتخار ترین مربی و سوارکار ساژ در کشور عدم برگزاری اردو جهت انتخاب تیم ملی، برای شناسایی و انتخاب ورزشکاران رشته درساژ و معرفی دو سوار کار خانم، بدون در نظر گرفتن هیچ ضابطه ای از ضوابط کمیته ملی المپیک را از جمله تخلفات سازمانی در فدارسیون سوارکاری دانست و بیان کرد: این انتخاب فدارسیون صرفا بنا بر خوداظهاری و یا مربی اظهاری انجام شده است.

وی افزود: ریاست فدارسیون سوارکاری معرفی دو خانم سوارکار را که با روح ورزش و قوانین مندرج در کمیته اامپیک مغایرت دارد را عیدی فدارسیون به جامعه سوارکاری عنوان کرده است و افزود: رییس فدارسیون سوارکاری خطاب به جامعه سوارکاری کشور گفته است، موضوع قرنطینه حل شده و اسب‌های داخل کشور می توانند در مسابقات برون مرزی شرکت کنند.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: این موضوع که دو نفر از سوارکارانی که در کشور تمرین نمی‌کنند و در مسابقات شرکت ندارند و صرفاً بنا بر خود اظهاری یا مربی اظهاری بر خلاف قوانین قصد اعزام به مسایقات را دارند در جهت نادیده گرفتن تلاش سوارکاران داخلی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار