مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد:
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد گفت: در راستای کمک به توسعه گردشگری روستایی در این استان، تاکنون 16 خانه بوم‌گردی در مناطق روستایی یزد تجهیز شده است.
کد خبر: ۵۹۷۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 28 April 2018

محمد یارمند با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه روستایی در استان یزد، گفت: اخیراً به‌صورت تقریبی 16 مورد خانه‌های بوم گردی در روستاهای استان یزد تجهیز شده‌اند؛ همچنین درصدد این هستیم تا تسهیلات متقاضیان احداث خانه‌های بوم گردی در روستاها اعطا شود.

وی افزود: بیش از 500 میلیون تومان کمک بلاعوض به احداث واحدهای گردشگری روستایی استان یزد پرداخت‌شده است و در جهت تجهیز ناوگان حمل‌ونقل گردشگری روستایی، 11 دستگاه ون گردشگری به این امر اختصاص‌یافته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد بابیان اینکه اولویت و محور توسعه روستاها تجهیز و تأسیس خانه‌های بوم‌ گردی و اماکن گردشگری است، اظهار داشت: ون‌های گردشگری به روستاهای درخواست‌کننده اعطا می‌شود که در این راستا به شهرستان‌های ابرکوه، خاتم، اردکان و تفت ون‌های گردشگری اعطاشده است.

یارمند بابیان اینکه خوشبختانه تاکنون تسهیلات اشتغال روستایی و خانگی زیادی در روستاهای استان یزد پرداخت‌شده است، بیان داشت: در حال حاضر در راستای تجهیزات یک‌خانه بوم‌ گردی در روستای اله آباد زارچ به مبلغ 15 میلیارد ریال از محل تسهیلات دهیاری‌ها اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است؛ همچنین 10 درصد از کل تسهیلات واحدهای اشتغال پایدار روستایی به بخش گردشگری روستایی و همچنین 10 درصد هم به صنایع‌دستی روستایی اختصاص‌یافته است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه سیاست، محور و اولویت دفتر امور روستایی و شوراهای استان یزد بر رونق گردشگری روستایی است، خاطرنشان کرد: در سال جاری در همین راستا بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری روستایی اهتمام ویژه‌ای صورت می‌گیرد تا در اختیار گردشگری روستایی قرار گیرد؛ چراکه اعتقاد ما بر این است که بحث گردشگری روستایی می‌تواند ضامن اشتغال و پویایی در روستاهای استان یزد باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار