رئیس شورای شهر اهواز عنوان کرد:
رئیس شورای شهر اهواز گفت: مقوله هنر به اذهان جهت می‌دهد و در عین حال باعث ماندگاری مفاهیم انسانی می‌شود.
کد خبر: ۵۹۹۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱ 01 May 2018

 

هنر مفاهیم انسانی را ماندگار می‌کند

محمدجعفر فلسفی شامگاه دوشنبه در آئین اختتامیه نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی اهواز در تالاب جمال‌پور با اشاره به اینکه اهواز بیش از ۸۵ درصد از نفت کشور را تولید می‌کند و یک سرمایه بسیار ارزشمند است٬ اظهار کرد: این افتخار را داشتیم که میزبان انسان‌های هنرمند و دغدغه مندی باشیم که تفکرات و اندیشه‌های خود را در قالب هنر آن هم در شهری به نام اهواز به منصه ظهور رساندند.

وی افزود: زمانی حدود ۲۰ روز این هنرمندان در اهواز بودند و شاهد زحمات طاقت‌فرسای این هنرمندان ایرانی و خارجی بودم.

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به نقش و تأثیر هنر در ماندگاری رویدادها و مفاهیم انسانی تصریح کرد: مقوله هنر به اذهان جهت‌دهی می‌کند و در عین حال باعث ماندگاری مفاهیم می‌شود.

فلسفی با اشاره به محورهای سمپوزیوم مجسمه‌سازی یادآور شد: محورهای این سمپوزیوم، نقش کارون در شکل‌گیری اهواز، نقش نفت در پویایی اهواز و اهواز پایتخت دفاع مقدس بود که ایده‌های بسیار خوبی بودند.

وی ادامه داد: بحث همه ادیان بحث منشی است که می‌توان به عنوان نقطه مشترکی به آن نگاه کرد؛ همه اعتقاد دارند که یک کسی باید به داد بشریت برسد و این ولع خودش پیام روشنی دارد.

رئیس شورای شهر اهواز بیان کرد: انقلاب آمده تا زمینه‌ساز ظهور باشد و یکی از نشانه‌های ظهور همین است که شرایط زندگی سخت و ظلم بسیار می‌شود.

فلسفی گفت: اگر گذشته برگردیم هرگز فکر نمی‌کردیم که با یک جریان فکری بسیار خطرناک به اسم داعش روبرو شویم که چهره زشتی را در افکار عمومی مطرح و از اسلام چهره خشنی را در میان افکار عمومی به ظهور برساند و کار را برای همه ما سخت کند.

نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی اهواز با حضور ۲۵ هنرمند ملی و بین‌المللی از ۲۰ فروردین کار خود را آغاز کرد. شرکت‌کنندگان طی این مدت در کارگاهی که در محل پارک جزیره برایشان فراهم شده بود، مشغول به ساخت آثار خود بوده‌اند و آثاری ساخته‌اند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار