دبیر کانون شهید صدر دانشگاه قم، از افتتاح این کانون با هدف آشنایی ومعرفی شهید سید محمد باقر صدر خبرداد.
کد خبر: ۵۹۹۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳ 02 May 2018

 

به گزارش تابناک قم،فاطمه المنصوری عنوان کرد: دانشجویان عراقی دانشگاه قم به پیشنهاد رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه؛ کانون شهید صدر را در این دانشگاه با هدف معرفی و آشنای با این شهید، دایر کردند.

وی افزود: شهید آیت الله سید محمد باقر صدر بی شک یکی از نخبگانی است که گرد آمدن ویژگی های متعدد در ایشان از وی شخصیتی بی نظیر فراهم آورده است؛ این شخصیت برای امروز جهان اسلام درخشندگی های خاصی دارد که ضرورت پرداختن به ایشان را چندین برابر می‌کند.

دبیر کانون شهید صدر دانشگاه قم تصریح کرد: با توجه به جایگاه والا این شهید بزرگوار و با تاسف از مهجور ماندن این منبع پرفیض، دانشجویان عراقی دانشگاه قم بر خود لازم دانستند تا در معرفی این شخصیت و ترویج افکار ایشان به نسل نو و دعوت به بهره گیری از اندیشه های ارزشمند و موثر این شهید والا مقام گام بردارند.

وی ادامه داد: بر همین اساس، با پیشنهاد رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم این دانشجویان کانونی با عنوان این شهید بزرگوار دایر کردند و در اولین فعالیت خود در این کانون، اقدام به برگزاری همایشی به مناسبت بزرگداشت شهید سید محمد باقر صدر و خواهر گرامیشان در 8 اردیبهشت ماه در تالار شهید بهشتی دانشگاه قم کردند.

المنصوری عنوان کرد: در این همایش، مسئولین دانشگاه قم، رایزن فرهنگی عراق درایران، دانشجویان دانشگاه تهران، دانشجویان جامعه المصطفی، مسئولین تشکل جوانان ودانشجویان عراقی در ایران، مسئول بسیج دانشگاه تهران، نماینده موسسه خرد ورزان ملل و نماینده دانشجویان بورسیه عراقی در ایران حضور داشتند و آیت الله سید ریاض الحکیم و شیخ هاشم الصالحی از شاگردان شهید صدر به سخنرانی در خصوص ایشان پرداختند.

وی با اشاره به اینکه این همایش آغاز کار دانشجویان عراقی در پرداختن به شخصیت این شهید بزرگوار است، اظهار کرد: در این کانون سعی بر این است تا با همکاری موسسه شهید صدر به طور تخصصی به اندیشه ها و افکار شهید صدر بپردازیم و برای بهره گیری از شخصیت این شهید گرانقدر، برنامه هایی همچون برگزاری نشست های متعدد، سیرمطالعاتی منظم واصولی، برگزاری دوره های خودسازی بر طبق اندیشه های شهید صدر را در دانشگاه قم برگزار کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار