فرمانده مرزبانی هرمزگان از کشف بالغ بر ۹۸۵ میلیارد ریال کالای قاچاق و رشد یک هزارو۳۴۳ درصدی کشفیات در فروردین ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۶۰۰۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳ 04 May 2018

به گزارش تابناک : علی اصغر خرم روی با تاکید براینکه ورود کالای قاچاق پیامدهای ناگواری بر اقتصاد کشور وارد می کند گفت:مرزبانان غیور استان در فروردین ماه سال جاری با سرلوحه قرار دادن بیانات مقام معظم رهبری و در راستای تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی»، با تلاش شبانه روزی ضمن شناسایی سرباندها و سرشاخه های اصلی وارد کننده قاچاق کالا به استان موفق شدند از ورود بالغ بر ۹۸۵ میلیارد ریال کالای قاچاق به داخل مرزهای کشور جلوگیری کنند.

خرم روی با تاکید بر اینکه مبارزه با دانه درشت ها و سرباندهای قاچاق از اولویت های مرزبانی استان در سال جاری است گفت:در این راستا مرزبانان استان با رصد های اطلاعاتی موفق شدند ۱۲ باند بزرگ وارد کننده قاچاق کالا به مرزهای استان را شناسایی و منهدم و اعضای اصلی آنها را دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا زیان های فراوانی از نظر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به کشور وارد می کند ادامه داد:در فروردین ماه سال جاری بیش از ۱۸۰ فقره پرونده در رابطه با متخلفان اقتصادی در مرزبانی استان تشکیل شد که بالغ بر ۳۷ مورد از آن نیز میلیاردی بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هرمزگان به دلیل موقعیت خاص اقتصادی و جغرافیایی در شاه راه اقتصادی  قرار گرفته و از اصلی ترین مراکز فعالیت های تجاری قانونی و گاه غیرقانونی کشور محسوب می شود گفت:بیش از ۶۰درصد مبادلات بازرگانی کشور و۷۰درصد ترانزیت خارجی کالا از طریق بنادر هرمزگان انجام می شودکه بالاترین میزان جابه جایی کالا در کشور و زمینه ساز سوء استفاده برای برخی افراد سود جو نیز می تواند باشد.

فرمانده مرزبانی هرمزگان با تاکید براینکه ورود بسیاری از کالاهای قاچاق با نقشه دشمنان و باهدف از بین بردن فرهنگ اسلامی و تغییر سبک زندگی مسلمان است،خاطرنشان کرد:عمده کالاهایی که به صورت قاچاق وارد مرزهای استان می شوند می توان به دخانیات،البسه، لوازم خانگی و برقی، ظروف آشپزخانه،لوازم یدکی خودرو، لوازم آرایشی و بهداشتی ،پارچه و برنج اشاره کرد.

خرم روی کشف بیش از ۲۸۰ تن برنج و چای و شکر قاچاق، بیش از ۲۱ تن فرآورده های شیلاتی، بیش از ۸۸ تن محصولات کشاورزی، بیش از ۴۰ هزار قلم لوازم آرایشی، بیش از ۴۳۶ هزار پاکت آبمیوه، بیش از ۲۱۴ هزار ثوب البسه، بیش از یک میلیون بسته انواع مواد خوراکی و ۱۲۴کیلوگرم مواد مخدر و میلیون ها قلم انواع کالای قاچاق دیگر از جمله کشفیات این فرماندهی در فروردین ماه سال جاری برشمرد.

وی در ادامه با تاکید براینکه مبارزه جدی و ریشه ای با ورود کالای قاچاق در دستور مرزبانان استان قرار دارد گفت: ارزش ریالی مجموع کالاهای قاچاق کشف شده در فروردین ماه امسال ۹۸۵ میلیارد و ۸۳۶ میلیون و ۲۸۴ هزار ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک هزار و ۳۴۳ درصد افزایش داشته است.

خرم روی اضافه کرد: در این رابطه همچنین ۲۰۶ نفر قاچاقچی در سطح استان دستگیر و ۱۳۴ فروند شناور و ۳۶ دستگاه خودرو و موتورسیکلت فعال در امر جابه جایی کالای قاچاق نیز توقیف شدند.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار