سالانه بیش از یک میلیون و ۳۹۰ هزار مورد تصویر برداری پزشکی در فارس انجام می‌شود.
کد خبر: ۶۱۲۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹ 29 May 2018

تابناک فارس به نقل از صداو سیما: رئیس اداره نظارت بر امور رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در طول سال به طور میانگین، بیش از یک میلیون ۳۹۰ هزار نفر از مردم فارس با مراجعه به این مراکز تحت اشعه پزشکی قرار می‌گیرند.
دکتر داودی اضافه کرد: رادیوگرافی و سی‌تی اسکن مغز و ام. آر. آی ستون فقرات در صدر آمار تصویر برداری‌های پزشکی در فارس قرار دارد.
وی با بیان اینکه گفت: اغلب این اقدامات پزشکی بر اثر چانه زنی بیماران انجام می‌شود، افزود: استفاده بی‌رویه از این خدمات بی‌خطر نبوده و ممکن است در طولانی مدت فرد با مشکلاتی مواجه شود.
داوودی بیان کرد: در حال حاضر این آمار نگران کننده است و این در حالی است که برخی بیماران همچنان بر انجام زمایش و تصویربرداری‌های غیرضروری اصرار دارند.
مشاور عالی معاون درمان دانشگاه افزود: با توجه به عوارض احتمالی تشعشات ناشی از سی‌تی اسکن شیوه‌نامه تجویز آن به مراکز درمانی استان برای کنترل این شرایط، ابلاغ شده است.
او همچنین از تشکیل کمیته حفاظت در برابر اشعه، ویژه بیماران و دیگر افراد جامعه خبر داد و یادآور شد: در این خصوص دستگاه‌های کنترل کیفی تصویربرداری پزشکی خریداری شده است تا به کمک آن بتوانیم میزان پرتودهی غیر ضروری به بیماران و یا دیگر افراد در معرض اشعه را کنترل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار