مدیرکل حج و زیارت استان خراسان شمالی:
مدیرکل حج و زیارت استان خراسان شمالی گفت: همه‌ساله شهرستان اسفراین یک کاروان اعزامی داشته است که امسال از این شهرستان برای اولین بار تعداد ۳۷۸ زائر در قالب سه کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۶۱۴۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲ 02 June 2018

با حضور نماینده بعثه مقام معظم رهبری در استان خراسان شمالی، مدیرکل حج و زیارت استان و زائران کاروان‌های حج شهرستان اسفراین همایش آداب و اسرار حج در محل مسجد علی ابن ابیطالب (ع) این شهرستان برگزار شد.

این همایش که باهدف معرفت افزایی و آگاهی زائران از اسرار و معارف حج و آداب حضور در حرمین شریفین برگزار شد شرکت‌کنندگان در این همایش با آداب و مناسک حج آشنا شدند و توسط روحانیون کاروان‌ها و پزشک کاروان آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

مدیرکل حج و زیارت استان خراسان شمالی در حاشیه برگزاری این همایش گفت: امسال از استان خراسان شمالی تعداد یک هزار و ۵۴۵ نفر در قالب ۱۱ کاروان به حج تمتع مشرف می‌شوند که این رقم نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته است.  

وی گفت: همه‌ساله شهرستان اسفراین یک کاروان اعزامی داشته است که امسال این شهرستان برای اولین بار تعداد ۳۷۸ زائر در قالب سه کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند.

محمدباقر قاصری افزود: این سومین همایش آداب و اسرار حج است که در سطح استان خراسان شمالی برگزار می‌شود که در این همایش‌ها سعی بر این است تمامی مناسک حج به‌صورت کامل برای زائرین تبیین شود.

مدیرکل حج و زیارت استان خراسان شمالی از تمامی زائرین بیت‌الحرام خواست که در این همایش‌ها و کلاس‌های آموزشی مناسک حج شرکت کنند که این دوره‌ها می‌تواند تأثیرات بسیار زیادی در اعمال حج داشته باشد.

قاصری از اعزام زائرین این استان از اوایل مردادماه به مکه معظمه و مدینه منوره خبر داد و افزود: طول سفر برای زائرین حج تمتع بین ۳۰ تا ۴۰ روز خواهد بود.

وی از تمامی زائرین خواست در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری و نام‌گذاری امسال بنام حمایت از کالای ایرانی با توجه به فراهم بودن امکانات برای زائرین خریدهای خود را در داخل کشور انجام دهند  و از این فرصت به‌دست‌آمده برای زیارت حداکثر استفاده را ببرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار