انجمن فرهنگی ثارالله در همدان بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر انجام کار فرهنگی تمیز، فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرده است.
کد خبر: ۶۲۴۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱ 30 June 2018
انجمن فرهنگی ثارالله در همدان بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر انجام کار فرهنگی تمیز، فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرده است.

به گزارش فارس، اعضای «انجمن فرهنگی ثارالله همدان» با حضور در دفتر خبرگزاری به معرفی خدمات این انجمن پرداختند، انجمنی که از شهریورماه سال گذشته آغاز به کار کرده است.

یکی از اعضای این انجمن فرهنگی در این دیدار اظهار کرد: بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، مبنی بر انجام کار‌های فرهنگی در حیطه آتش به اختیار، جمعی از فرهیختگان همدان با گردهمایی انجمن فرهنگی ثارالله را راه‌اندازی کردند.

علی‌اکبر پرزاد اعضای انجمن فرهنگی ثارالله را ۴۰ نفر دانست و گفت: اعضا از مسؤولان، دست‌اندرکاران اجرا، سیاست‌گذاران حوزه شهری، اساتید دانشگاه و حوزه تا مشاغل آزاد در این انجمن برای تحقق فرمایش رهبری حضور دارند.

وی با تأکید بر اینکه بعد از فراز و نشیب‌های فراوان، هیأت مدیره انجمن مشخص شد، بیان کرد: مدیرعامل و کار‌های اساسنامه‌ای نیز مشخص شده و در نهایت از سال ۹۷ جریان عملیاتی شدن فعالیت‌های این انجمن فرهنگی کلید خورد.

این عضو انجمن با بیان اینکه محور‌های فعالیت‌های انجمن انجام کار‌های فرهنگی تمیز است، افزود: سه موضوع برای فعالیت‌های انجمن طی سال جاری در دستور کار است.

وی تصریح کرد: اعضا ابتدا باید در حوزه خودسازی قدم بردارند و خود را از جهات متعدد و لحاظ اخلاقی بسازند، به این منظور کلاسی با عنوان تدریس کتاب ۴۰ حدیث امام خمینی (ره) توسط استاد افلاکیان در مسجد مهدیه در روز‌های چهارشنبه از ساعت ۱۸:۳۰ برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در سطح کلان جامعه موضوع دوم مورد توجه در انجمن است، ادامه داد: انجمن با مسائل خرد اجتماع کاری ندارد و توجه به خواسته‌های عمومی به ویژه مسائل مربوط به انقلاب را مد نظر دارد.

پرزاد توجه به نیازمندان و محرومان جامعه را موضوع سوم مورد نظر در انجمن دانست و خاطرنشان کرد: در امر به معروف و نهی از منکر و توجه به نیازمندان فاصله فعالیت در انجمن بسیار است؛ محدودیت در این موارد نیست و موضوعات به اشکال متعدد وجود دارد.

وی یادآور شد: اعضا به دنبال این موضوع هستند که با پیش کشیدن مسائل مختلف اجتماع بتوانند آنچه سد راه انقلاب و سد راه مردم برای زندگی مناسب است را بردارند.

این عضو انجمن فرهنگی ثارالله به فعالیت‌های انجمن در سال جاری اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست‌های سال جاری انجمن با نمایندگان مجلس، فرماندهان نیروی انتظامی و روسای کمیسیون‌ها در شورای شهر برای پیگیری خواسته‌های مردم از جمله برنامه‌هاست.

وی با بیان اینکه در ماه یک موضوع توسط انجمن پیگیری می‌شود، تصریح کرد: هر ماه یک نشست با یک مسوول در سطح شهر و یا استان برگزار می‌شود؛ برگزاری نشست با یکی از مقامات قوه قضائیه از موضوعات مد نظر است.

وی با تأکید بر اینکه توجه به محرومان و نیازمندان و موضوعات از صفر تا بی‌نهایت از ازدواج تا شغل، ترک اعتیاد و ... در انجمن وجود دارد، ادامه داد: بخشی از موضوعات را اعضا به عنوان خیر دنبال می‌کنند و بخشی را نیز از دستگاه‌های متولی دنبال می‌کنند.

این عضو انجمن فرهنگی ثارالله خاطرنشان کرد: نگاه انجمن، نگاه جریانی و حزبی نیست بلکه این نگاه وجود دارد که در جامعه متعلق به هم هستیم، مشکلاتی وجود دارد که برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های انقلاب باید رفع شود.

وی با بیان اینکه در انجمن موضوعات جامعه رصد می‌کنیم، یادآور شد: رصد به این منظور است که چه موضوعاتی به کلیات انقلاب آسیب می‌زند تا راهکار‌هایی برای رفع آن‌ها ارائه شود؛ چیزی به عنوان محرمانه در انجمن نداریم و مشکلات اجتماع مطرح شده و دستگاه‌ها باید پیگیر این موضوعات باشند.

یکی دیگر از اعضای انجمن فرهنگی ثارالله نیز اظهار کرد: جمع این انجمن برای اجرا و توجه به فرمان رهبری مبنی بر آتش به اختیار گردهم آمده که عمدتاً مسائل فرهنگی در این مورد مدنظر است که پیگیری شود.

حجت‌الله کتابی با بیان اینکه اعضای انجمن دارای سابقه فرهنگی هستند، گفت: انجمن ماهانه و یا به صورت هر دوماه یک بار با مدیریت هیأت مدیره منتخب جلسه برگزار می‌کند؛ جلسه مدیرعامل نیز با هیأت مدیره هر هفته برگزار و نظرات اعضا، رهنمود‌ها و طرح‌ها بررسی و بر اساس اهداف به صورت اجرایی در می‌آید.

وی بیان کرد: در رابطه با مسائل اجرایی وسایلی که هیأت مدیره تصمیم‌گیری و مصوب کنند اجرایی می‌شود، مسائل مورد نظر باید پیگیری و نتیجه دهد.

کتابی با تأکید بر اینکه یک مسیله توجه به محرومان و نیازمندان است، افزود: در انجمن بحث و تبادل نظر شد که کار‌هایی در قالب انجمن برنامه‌ریزی و برای کمک به محرومان اجرایی کنیم.

وی با اشاره به کمک‌هایی با ارائه بسته‌های اقلام غذایی در ماه رمضان امسال به محرومان و نیازمندان، تصریح کرد: امیدواریم با توجه به کمک اعضا و مدیران این کمک‌ها بهتر خواهد بود؛ البته در انجمن افراد زیر پوشش به آن صورت نداریم بلکه افرادی را می‌شناسیم و یا اطلاع می‌دهند که به آن‌ها کمک ارائه می‌شود.

این عضو انجمن به فعالیت چهار کارگروه در انجمن اشاره کرد و ادامه داد: کارگروه پژوهشی و تحقیقی، کارگروه رسانه‌ای، کارگروه اجرایی و مالی و کارگروه طرح و برنامه چهار کارگروه ذیل «انجمن فرهنگی ثارالله همدان» است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جزء برنامه است با کمک مجمع، اعضا و مدیران برای ایجاد اشتغال محرومان نیز در صورت امکان کاری کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار