بندرعباس ـ مدیرتعاون روستایی هرمزگان گفت: با خرید بیش از یکهزار و ۹۰۰ تن کلزا از کشاورزان هرمزگانی نشان از افزایش ۱۰۰ درصدی خرید تضمینی این محصول نسبت به سال گذشته توسط شبکه تعاون روستایی هرمزگان هستیم.
کد خبر: ۶۲۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴ 05 July 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی هرمزگان ،سیروس اسدپور مدیرتعاون روستایی هرمزگان اظهار داشت: در راستای دستعورالعمل خرید محصولات تضمینی و سیاست‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی میزان یکهزار و ۹۵۰ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان هرمزگانی خریداری شد که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی خرید تضمینی این محصول دانه روغنی را شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: امسال ۹ مرکز خرید وابسته به تعاونی و اتحادیه‌های روستایی در مناطق مختلف استان هرمزگان خرید این محصول را به عهده داشته و دراین مراکز خرید تضمینی با قیمت مصوب هر کیلو ۲۸ هزار و ۸۳۰ ریال با افت مفید ۲درصد و رطوبت ۱۰ درصد، از کشاورزان خریداری و تاکنون بیش از ۹۰ درصد آن به کارخانجات روغن کشی بارگیری و حمل شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان تاکید کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، توسعه کشت محصول دانه‌های روغنی کلزا به دلیل کاهش مصرف آب، تناوب زراعی مناسب و پایداری کشت محصولات استراتژیک از جمله گندم و جو مورد تایید سازمان جهاد کشاورزی می‌باشد.

کلزا از جمله زراعت‌های مهمی است که مهم‌ترین مزایای آن را اصلاح و افزایش حاصلخیزی خاک، کنترل بیماری‌های خاکزی، کنترل علف‌های هرز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار