کد خبر: ۶۳۲۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 20 July 2018

 

به مناسبت هفته بهزیستی با حضور مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان و با پیروی از شعار این هفته با مضمون بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه به زیستن اولین مرکز تخصصی اوتیسم در شهرستان بندرعباس افتتاح شد. 

 

 

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس ، نقل قول از روابط عمومی بهزیستی ؛غلامحسین رنجبر در این مراسم، توجه به کودکان اوتیسم را مورد تاکید قرار داد و گفت:تشخیص سریع این اختلال در مهارت آموزی به کودکان اوتیسمی تأثیر به سزایی را ایفاد می نماید.

 وی خاطر نشان کرد: بی توجهی به این کودکان مشکلات و هزینه های زیادی را در آینده متوجه جامعه و خانواده ها خواهد کرد لذا باید بستر و شرایطی فراهم گردد تا این گروه از کودکان بتوانند در چنین مراکزی خدمات آموزشی را دریافت نمایند و اجتماع پذیری بیشتری را داشته باشند.

آمنه همت معاون توانبخشی بهزیستی هرمزگان نیز تصریح کرد: باید آگاهی ها و آموزش های لازم به خانواده که دارای کودک اوتیسم هستند داده شود تا راحت تر بتوانند با شرایط کودکان خودرا سازگار نمایند.

 وی عدم اطلاع رسانی مناسب و در بعضی مواقع ناشناخته ماندن این اختلال را یکی مشکلات عمومی برشمرد و گفت: باید با ایجاد و گسترش چنین مراکزی و نیز استفاده از کادر مختص و مجرب شرایطی فراهم گردد تا خانواده ها بدون نگرانی و دغدغه ساعات و زمانهایی را به فرزندان دارای اختلال اتیسم اختصاص دهند و باید بتوان مراکز اوتیسم را بیش از بیش از نظر آموزشی تقویت کرد که مطابق با استاندارهای روز دنیا قدم های موثری را در راستای ارائه خدمات مطلوب به این قشر از کودکان بردارند .

شایان ذکر است در ادامه این مراسم غلامحسین رنجبرمدیر کل بهزیستی استان  ، موسی رمضانی نژاد رئیس اداره هماهنگی موسسات غیردولتی ، اشتغال و مشارکت های مردمی ،آمنه همت معاون توانبشی و سامیه جهانشاهی معاون پیشگیری بهزیستی هرمزگان و هادی مرادی سرپرست اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس از بخش های مختلف این مجموعه بازدید و با کارکنان این مرکز نیز به گفتگو پرداختند.

 

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار