کد خبر: ۶۳۵۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹ 26 July 2018

 

به دستور مدير کل دفتر روستايي و شوراهاي استانداري هرمزگان پس از بازديد و بررسي از دو دهياري ها، دهياري چه چکور به دليل فقدان ملزومات اداري، تنظيف معابر پارک، عدم نظارت بر پسماند روستا تعليق شده و مسئول مالي دهياري روستاي پشته ايسين بدليل غيبت دوماهه عزل شد. 

 

 

به گزارش تابناک هرمزگان ، علي سالاري در بازديد از اين دو روستا ابراز نارضايتي کرد و در  در تشريح دلايل تعليق يا عزل دهيار چه چکور گفت: وي مدت هشت سال است که دهيار است و نابساماني هاي حاکم بيش از قبل 8 وجود داشته و عليرغم منابع مالي که در اختيار دهياري قرار گرفته است کمترين ملزومات اداري در اين دهياري وجود ندارد در حاليکه از نظر بازه زماني وقت، آموزش ومنابع کافي در اختيار داشته است و حتي در دوره هاي آموزشي خارج از استان اعزام شده است و با توجه به اينکه دهياران نمايندگان دولت در روستاها هستند مي توانند 3 الي 5 درصد از منابع در اختيارشان را هزينه آگاهي خود کنند. وي تصريح کرد، براي ارتقاء و رسيدگي به وضعيت موجود، دهياري هاي استان پايش شده و يک بانک اطلاعاتي از ماشين آلات ، نيروي انساني ، ابنيه و پروژه هاي در حال اجرا مورد شناسايي و ارزيابي قرار مي دهيم.

وي از جمله اهداف پيش رو به ارائه آموزش هاي هدفمند و کاربردي متناسب با شئون کاريشان   ؛حسابرسي مالي از عملکرد در سنوات گذشته با هدف حسابرسي تعيين وضعيت هزينه کرد منابع دهياري ها؛ ساماندهي ماشين آلات ،استقرار ناظر فني در دهياري ها ،گسترش بيمه هاي روستايي عشاير و همچنين حوادث در سطح روستاها ،بهبود وضعيت درآمدي دهياران از طريق پست بانک يا طرح توجيهي اقتصادي و اعطاي تسهيلات ارزان قيمت اشاره کرد.

سالاري ضمن اشاره به اينکه  درصد بي سوادهاي استان در روستاها هستند، افزود: در حوزه سواد آموزي هم برنامه اي در دستور کار است.

 

 

 

انتهای پیام/ زينب نورالدينی - ندای هرمزگان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار