کد خبر: ۶۳۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲ 31 July 2018

 

تابناک هرمزگان- مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه دولت برنامه های اشتغالزایی متعددی را برای ایجاد اشتغال کشور در نظر گرفته گفت: بخشی از این برنامه ها مربوط به اشتغال پایدار در روستاها است.

 

به گزارش خبرنگار تابناک بندرعباس، مهندس سلیمی در مراسم افتتاح مركز آموزشی و نگارخانه طوفان با اشاره به به ابلاغ اعتبارات به بخش اشتغال روستايي افزود: از اواخر سال گذشته تاکنون 289 ميليارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی برای طرح های اشتغال روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت به استان هرمزگان اختصاص داده شده است که با پرداخت کامل این اعتبارات 5 هزار و 200 شغل در روستاها ایجاد می شود.

وی در ادامه بيان کرد: استان هرمزگان به لحاظ درصد پرداخت تسهیلات اشتغال زایی روستایی به نسبت سهمیه اعتبارات ابلاغی ، رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گفته مهندس سلیمی ، دغدغه‌های اشتغال بحث مهمی در کشور است و اگر کسی بتواند فعالیتی در این مورد انجام دهد ، قابل ستایش است.

 معاون آموزش و پژوهش ، فنی حرفه‌ای استان هرمزگان نیز در این مراسم گفت: یکی از مهمترین موضوعات که در بحث مهارت آموزشی پیش بینی شده است در بخش خصوصی و موسسات آزاد است.

وی افزود: مهارت آموزی نقش مهمی در خودباوری دارد و این یکی از بهترین مسیر برای رسیدن به این مهم است.

وی با اشاره به نقش پیشکسوتان گفت: نقش پیشکسوتان بسیار مهم است و می تواند الگوهای خوبی برای جوانان باشند.

در این آئین، نماینده‌ی مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: اتفاق های خوبی در استان می افتاد ، اگر وحدت خودمان را حفظ کنیم.

آشوری افزود: در جلسه‌  ای با وزیر کار مطرح و عنوان شد که ما حلقه‌ی مفقوده داریم که باید پیدا شود و این حلقه‌ی مفقوده ، تلاش و کار است.

وی اضافه کرد: مهارت مداری در کشور را باید مبنی حرکت در کشور دانست و خروجی های دانشگاه باید به سمت مهارت محوری پیش برود چرا که دانش در پیوند با مهارت و مدیریت می‌تواند خلاءهای موجود را رفع کند.

به گفته وی، آموزشگاه های آزاد یکی از مجموعه‌های غیر دولتی هستند که می توانند مهارتهای متناسب با بازار کار را آموزش دهند و این آموزشگاه می‌تواند یک الگوی مناسبی برای جا انداختن اندیشه‌ی توانستن باشد.

وی اظهار امیدواری کرد: افتتاح این مجموعه می تواند الگوی باشد برای دیگر موسسه‌ها تا پیشرفت حاصل شود.

 

 

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار