کد خبر: ۶۳۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷ 02 August 2018

 

تابناک هرمزگان- رئیس پلیس راه هرمزگان با اشاره به آمار 4 ماهه اخیر تلفات جاده ای در هرمزگان، اظهار کرد: در چهار ماهه سال جاری 4 درصد تلفات جاده‌ای در سطح استان کاهش یافته است.

 

به گزارش تابناک هرمزگان، علی اسفندانی؛ رئیس پلیس راه هرمزگان در جمع اصحاب رسانه با اشاره به آمار 4 ماهه اخیر تلفات جاده ای در هرمزگان، بیان کرد: در چهار ماهه سال جاری4 درصد تلفات جاده‌ای در سطح استان کاهش یافته است.

رئیس پلیس راه هرمزگان افزود: تصادفات 4 ماهه اول سال جاری در جاده های استان هرمزگان کاهش چهار درصدی جانباختگان 29درصدی مجروحین را نشان می دهد.

اسفندانی گفت: هزینه های حوادث ترافیکی و تلفات ناشی از آن، یکی از مهمترین چالش های امروزه ما است به نحوی که حتی این موضوع به عنوان یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره مورد تاکید معظم له بوده و خواستار ایفای نقش همه دستگاه های مسئول در راستای پیشگیری از تصادفات و حل این معضل بزرگ هستند.

وی با بیان اینکه همه دستگاه ها و سازمان های مسئول باید به عنوان یک تکلیف شرعی و سازمانی تلاش کنند ، ادامه داد: همه باید با انجام مؤثر وظایف مربوطه در راستای کاهش تلفات ناشی از تصادفات ایفای نقش کنند و انتظار این نیست که تنها یک سازمان این موضوع مهم و فراگیر را حل کند زیرا اگر مشارکت، همدلی و همکاری بین سازمان می توان این موضوع را به یک سرانجام برساند.

رئیس پلیس راه هرمزگان در ادامه تصریح کرد: برای ساماندهی کردن موضوع تصادفات و تلفات جاده ای سه رویکرد انجام منظم و مستمر اقدامات آموزشی و فرهنگ سازی، اقدامات فیزیکی و ساختاری در حوزه ایمنی ، راه ، صنایع ، خودرو و موتورسیکلت و اقدامات نظارتی کنترلی و اجرای مقررات و قانون با بکارگیری فن آوری های نوین لازم و ضروری است و این سه رویکرد در واقع مکمل یکدیگر هستند.

اسفندانی خاطرنشان ساخت: تأکید و استمرار آموزش همگانی در مدارس حاشیه راه ها ، مساجد ، ادارات ، مراکز نظامی ، سازمان ها ، آموزش درون سازمانی و ایجاد حساسیت در فرماندهان پلیس راه شهرستان و کارکنان در خصوص حضور پر رنگ و مؤثر در راه ها بخشی از دلایل کاهش جانباختگان و مجروحین است.

همچنین وی، از زحمات و تلاش های شبانه روزی در کنترل تخلفات ، پیشگیری و برخورد با تخلفات حادثه ساز و اجرای طرح های انتظامی ترافیکی ، مدیریت سرعت و استفاده از دوربین های کنترل سرعت ثابت و سیار از دیگر علل های کاهش جانباختگان و مجروحین عنوان کرد.

 

 

انتهای پیام/ناهید یوسفی - فرهنگ کرده

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار