کد خبر: ۶۳۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱ 04 August 2018

 

تابناک هرمزگان- زندانی محکوم به قصاص با تلاش پرسنل شورای حل اختلاف زندان مرکزی شهرستان بندرعباس و در پی اعلام رضایت اولیاء دم از مجازات قصاص رهایی یافت.

 

به گزارش تابناک هرمزگان، نقل قول از روابط عمومی شوراهای حل اختلاف ، مظفرحمزه ئی معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان اعلام کرد: در سال 1388 پرونده ای با موضوع  نزاع منجر به قتل عمد در یکی از شعب کیفری استان هرمزگان مطرح و پس از رسیدگی منجر به صدور حکم قصاص گردید.

وی افزود : پس از قطعیت حکم قصاص، اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس ،به منظور ایجاد صلح وسازش ، تلاش های خود را آغاز نمودند.

حمزه ئی یادآور شد: با ورود شورای حل اختلاف زندان مرکزی  بندرعباس  به این پرونده و پس از تشکیل جلسات مستمر  با اعضای خانواده مقتول که  خوشبختانه این تلاش ها به بار نشست  و در نهایت خانواده مقتول(غ.ت) رضایت بدون قید و شرط  خود را اعلام و از اعمال مجازات قصاص(ک.ب) صرف نظر نمودند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان  خاطرنشان ساخت: اشاعه فرهنگ صلح و سازش ، اعمال عفو و گذشت یکی از اصول بنیادین درفرهنگ اسلامی است وبرهمین اساس ؛ نهاد قضائی شورای حل اختلاف به منظور گسترش این فرهنگ در سطح جامعه نقش بسیار برجسته ای را ایفا می نماید.

وی در خاتمه ضمن اعلام خرسندی از دستاورد پرسنل شورای حل اختلاف زندان مرکزی شهرستان بندرعباس در جلب رضایت اولیاء دم ابراز امیدواری نمود: اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف استان هرمزگان با عمل به مبانی قانونی و تحقق اهداف پیشبینی شده درآینده نیز همچون همیشه با هدف گسترش فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه به شکل موثرتری به ارائه خدمت بپردازند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار