فرماندار شهرستان قشم گفت: تلاش کارگزاران دولت تدبیر و امید در حوزه آبرسانی به مرحله ای رسیده که روستائیان می توانند استفاده از آب انبارهای سنتی خانگی را کاملا حذف نمایند.
کد خبر: ۶۴۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰ 09 August 2018

 

تابناک هرمزگان- فرماندار شهرستان قشم گفت: تلاش کارگزاران دولت تدبیر و امید در حوزه آبرسانی به مرحله ای رسیده که روستائیان می توانند استفاده از آب انبارهای سنتی خانگی را کاملا حذف نمایند.

 

به گزارش تابناک هرمزگان ، روابط عمومی فرمانداری شهرستان قشم اعلام کرد: علیرضا نصری در نشست مشترک با مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستائی استان هرمزگان و دهیاران و شوراهای اسلامی این شهرستان افزود: روزانه 21 هزار و 750 متر مکعب آب توسط اداره آب و فاضلاب روستائی از طریق خرید تضمینی از شرکت مپنا و تولید آب شیرنکن های وابسته آماده توزیع از طریق شبکه آبرسانی به روستائیان می باشد.

او ادامه داد: قیمت تمام شده خرید تضمینی آب، 22 میلیارد ریال در روز است.
نصری از دهیاران خواست؛ مسائلی که مانع توزیع مناسب آب است را در حضور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستائی مطرح نمایند تا راهکار عملی برای رفع آن ارائه گردد.

فرماندار قشم خاطر نشان ساخت: یکی از مسائلی که در ابتدای ورود به شهرستان و بازدید از روستای گیاهدان متوجه آن شدم شکستگی لوله های آبرسانی بود که با صرف هزینه ای افزون بر 40 میلیارد ریال، اکنون این مشکل به طور کلی مرتفع شده است.

علیرضا نصری خطاب به بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی روستائی ابراز اطمینان کرد: در حال حاضر آب و فاضلاب روستائی قادر به تامین کامل آب مورد نیاز روستائیان است و لازم است گفت و گو و فرهنگسازی برای حذف کامل آب انبارهای خانگی دنبال گردد.

نصری با اشاره به اینکه؛ سال های زیادی مردم روستاهای قشم از نعمت آب سالم محروم بودند و ساخت آب انبارهای بزرگ سیمانی به نوعی جزء ضروریات زندگی آن ها شده است، تصریح کرد: در چند سال گذشته علیرغم تلاش دولت تدبیر و امید برای رفع این مسئله ، وجود مشکلات متعدد از جمله پوسیدگی و در نتیجه شکستگی مکرر لوله های انتقال، مانع توزیع مناسب آب گردیده و روستائیان همچنان استفاده از این مخزن های خانگی را ادامه داده اند.
فرماندار قشم گفت: حین بازدید های روستائی متوجه شدم؛ یکی از دغدغه های جدی مردم، قطعی مکرر و طولانی آب است که علت این مسئله علاوه بر اشکالات فنی همین استفاده از آب انبارهای بزرگ و مصرف زیاد آب برای آبگیری آن می باشد .
نصری توصیه کرد: از طریق فرهنگ سازی و جلب اطمینان مردم نسبت به در دسترس بودن دائمی آب، آن ها را به استفاده از مخزن های 1000 تا 2000 لیتری برای ذخیره جهت مصرف در مواقع ضروری تشویق نمایند. او اضافه کرد: این موضوع علاوه بر جلو گیری از انبار بی رویه آب از نظر بهداشتی هم کاملا توصیه شده و ضروری می باشد.

علیرضا نصری تاکید کرد: ارائه خدمت موثر، پیگیری کار تا حصول نتیجه قطعی بویژه در حوزه روستائی یکی از دغدغه های جدی دکتر همتی، استاندار هرمزگان است و بر همین اساس ماموریت همه ما چیزی جز رفع مسائل و مشکلات و تلاش برای ارتقاء شاخص های زندگی مردم باشد.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کمال رحیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
سلام یه سوالی داشتم چرا اب اینقدر گران شده مگه دریا کنارمان نیست پس چرا کسی که یک دور پول اب واریز نکرد دوره بعدی پول اب سوبل میاد این انسافه خدایش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار