طی مراسمی خبرنگار محور؛
غلامعباس شمس الدینی عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران گفت:هرگاه رسانه در منظر مدیریت اهمیت یافت ، جامعه آرامش یافته است ، دردهای مردم التیام یافته و هر گاه رسانه و خبرنگار نامحرم شد حال جامعه هم ناخوش جلوه کرده است.
کد خبر: ۶۴۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲ 11 August 2018

اعضای انجمن های صنفی روزنامه نگاران تجلیل شدند

تابناک هرمزگان- طی مراسمی، 80 نفر از اعضای انجمن‌های صنفی روزنامه‌نگاران و مطبوعات رسانه با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن پرشین‌گلف بندر شهید حقانی بندرعباس تجلیل شدند.

 

به گزارش تابناک هرمزگان ، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین تجلیل از فعالان رسانه عضو انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان استان گفت: خبرنگاران با قلم و بیان صریح و صادقانه‌ خودشان در مسیر آگاهی بخشی و حقیقت‌‌نگاری جامعه قدم برمی‌دارند.

محمدعلی سلیمی با بیان اینکه رسالت خبرنگاران بسیار مهم است تشریح کرد: خبرنگاران در عرصه‌های مختلف اجتماع از جایگاه بسیار مهمی برخوردارند و بر اساس رسالت مهمی که دارند باید نقد منصفانه را جزو اولیت‌های کاری خود قرار بدهند که در بین جامعه خبرنگاری استان غیر از این نیست.

وی در خصوص رسالت خبرنگاری اظهار کرد: انعکاس موفقیت‌ها و دستاوردها و مطرح کردن کاستی‌ها به همراه راه‌کارها از جمله وظایف خبرنگاران است.

سلیمی گفت: بعضی اوقات مدیران عیب کار خود را نمی‌بینند و احساس می‌کنند که همه‌چیز درست است اما با یک نگاه تیزبینانه و آشکار می‌توان به اشکالات خود پی برد و یقیناً این عمل می‌تواند اثر بسیار مهمی را در پی داشته باشد.

وی گفت: خبرنگاران با ایفای نقش خودشان در اطلاع‌رسانی، بیان چالش‌ها و برجسته کردن مشکلات تهدیدات را به فرصت‌ها تبدیل می‌کنند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: من معتقدم که انجمن‌های صنفی خبرنگاران و رسانه‌ها پرچمداران اطلاع رسانی و روشنگری جامعه هستند.

سلیمی افزود: در استان هرمزگان حدود 258 تشکل وجود دارد که تا 32 هزار و 920 نفر در این تشکل ها عضو هستند و بخشی از آنها، نیزتشکلات انجمن‌های صنفی هستند. وی با اشاره به اینکه از انجمن صنفی تقاضا داریم در قالب تکالیف و وضایف خودشان عمل کنند افزود: انجمن‌ها و اصناف تشکیل شده‌اند برای اینکه وکیل، حامی و پیگیر مشکلات و مسائل موکلین خودشان در چهار چوب قانون و مقررات باشند.

سلیمی با ارائه یک مثال افزود: برای مثال انجمن صنفی کامیون‌داران در پایانه‌ها تشکیل شد که اگر این انجمن صنفی کارگری بخش پایانه‌ها و کامیون داران نبود، دچار بحران می‌شدیم. خواسته‌های حقی که این صنف داشت اگر در قالب صنفی و از طریق انجمن مربوطه پیگیری نمیشد ممکن بود بسیاری از مشکلات عظیمی را در پی داشته باشد.

سرپرست اداره کل روابط‌ عمومی گفت: همه روزنامه‌نگاران با هر طرز فکر مورد وثوق هستند و وظیفه دولت کمک و حمایت لازم از رسانه هاست.

رضاکمالی با بیان اینکه درب‌های استانداری به روی همه اهالی رسانه و روزنامه‌نگاران باز است افزود: قدردان انتقادات شما هستیم و انتقادات شما را به جان‌و‌دل می‌خریم، چون اعتقاد داریم انتقاد سوپاپ اطمینان است.

وی تصریح کرد: به اهالی رسانه قول خواهم داد در اولین حرکت مطابق سامانه اداره کل فرهنگ و ارشاد مطالبات نشریات در اولین فرصت پرداخت شود.

کمالی اظهار کرد: پرداخت مطالبات نشریات کوچک‌ترین کاری است که می‌توانیم برای خبرنگاران زحمت‌کش انجام دهیم.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان هم با اشاره به اهمیت تشکل های صنفی در احقاق حقوق اعضاء افزود: برای اولین بار در تاریخ رسانه استان ، خبرنگاران صاحب تشکلی مستقل شده که در سایه تفاهم و بدور از تقابل فعالیت دارد.

وی افزود: انجمن دارای 70 عضو قطعی ، 30 عضو افتخاری و با 30 متقاضی عضویت مستندات آنان در دست بررسی است و در همین مدت کوتاه فعالیت‌های خوبی از جمله: برگزاری تخصصی و آموزشی ،برگزاری ارودهای درون استانی به منظور شناخت ظرفیت های استان، صدورکارت شناسایی اعضاء برگزاری نشست با مسولین استان ، ایجاد سایت خبری ، عقد تفاهم نامه با بخش‌های دولتی و خصوصی ، حمایت های حقوقی و تعیین وکیل ، انتخاب خبرنگار فعال را می توان ذکر کرد.

شمس الدینی با اشاره به لزوم تقویت توانمندی اعضا گفت: بزودی فراخوان بزرگترین جشنواره مطبوعات و رسانه های هرمزگان اعلام می شود که با دعوت از اساتید برجسته کشور آثار بررسی می شود.

غلامعباس شمس الدینی در این مراسم به اهمیت نقش رسانه پرداخت و گفت: اگر می پذیریم که دموکراسی رکن چهارم قانون اساسی ، نظام پارلمانی ، احزاب سیاسی و مطبوعات آزاد استوار است باید پذیرفت که اشکال در هر یک از آنها پایه های دموکراسی را از بین می برد.

وی خطاب به مدیران اظهار داشت: هرگاه رسانه در منظر مدیریت اهمیت یافت ، جامعه آرامش یافته است ، دردهای مردم التیام یافته و هر گاه رسانه و خبرنگار نامحرم شد حال جامعه هم ناخوش جلوه کرده است.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان افزود: امید است دستور رئیس جمهور در خصوص ارتباط وزرا و مدیران با رسانه ها ، مدیران میانی را در ارتباط با رسانه ها جسورتر کند.

شمس الدینی شرایط اقتصادی پدیده آمده را محصول فاصله متولیان با رسانه ها قلمداد کرد و اظهار داشت: حکایت تلخ امروز جامعه ما نتیجه کم توجهی به نقش رسانه هاست و داستان تلخ امروز اقتصاد و معیشت برآیند عدم اطلاع‌رسانی شفاف و عفونی شدن زخم های اقتصادی در سایه رانت اختلاس و رشد اقازادگی نکبت بار است.

وی بر لزوم اصلاح روابط قدرت و رسانه ها تأکید کرد و گفت: راه روشن در گرو رشد کیفی رسانه و اصلاح روابط قدرت با فعالان رسانه است. اعتماد به خبرنگار آن ، اعتماد به افکار عمومی و مردم است و نباید اجازه داد فعالان این عرصه بخاطر مشکلات معیشتی ، عدم حمایت های شغلی و تعطیلی مطبوعات این شغل را رها کنند زیرا نتیجه این کار پروار شدن شایعات در جامعه و بهره برداری رسانه های زاویه دار از فرصت هاست.

در پایان این مراسم از مدیر مسئول سایت تابناک هرمزگان و اعضاء انجمن صنفی روزنامه نگاران و انجمن صنفی کارفرمایان مطبوعات هم تجلیل شد.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار