رئیس انجمن داروسازان خبر داد
رئیس انجمن داروسازان با اشاره به اینکه وضعیت دارویی کشور به سمت بهبود پیش می‌رود، گفت: به دلیل آنکه اکثر دارو‌های مورد نیاز مردم در داروخانه‌ها وجود دارد، انگیزه قاچاق دارو نیز کمتر شده است.
کد خبر: ۶۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 21 July 2015
به گزارش تابناک یزدرهبر مژدهی‌آذر، رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به اینکه کمبود دارو زمینه قاچاق آن را در کشور فراهم می‌کند، اظهار کرد: هم‌اکنون با توجه به آنکه وضعیت دارو به سمت بهبودی پیش می‌رود و اکثر دارو‌های مورد نیاز مردم در داروخانه‌ها وجود دارد، انگیزه قاچاق دارو نیز کمتر شده است.

وی افزود: مسئله قاچاق دارو هنگامی اتفاق می‌افتد که با کمبود دارو در کشور روبرو شویم در این زمان است که افراد سود‌جو برای قاچاق دارو اقدام می‌کنند.

مژدهی‌آذر با اشاره به راههای تشخیص داروی قاچاق از غیر‌قاچاق بیان کرد: در صورتیکه طرح شبنم بر روی دارویی وجود داشته باشد می‌توان از قاچاقی نبودن آن اطمینان حاصل کرد. اما در صورتیکه این برچسب بر روی دارویی نباشد می‌توان به قاچاق بودن آن دارو شک  کرد.

رئیس انجمن داروسازان ادامه داد: هم‌اکنون درصدی از دارو‌های کشور قاچاق می‌شود و این میزان بسیار اندک است، به خاطر آنکه هم‌اکنون دارو‌های موردنیاز بیماران در دسترس آنها قرار دارد.

وی با اشاره به قاچاقی بودن یا نبودن دارو‌های ناصر‌خسرو اظهار داشت: داروهایی که در بازار ناصرخسرو توزیع می‌شود، چندین حالت دارد. در یکی از این حالت‌ها گروهی از بیماران به دلیل آنکه علاقمند به تهیه داروی خود بدون نسخه هستند به تهیه دارو از این مراکز اقدام می‌کنند این امر بیشتر به این دلیل است که باید دارو‌های آنها با نسخه به وی ارائه داده شود و از طرف دکتر برای تهیه آن لازم است به مراکز خاصی مراجعه کنند.

رئیس انجمن داروسازان تصریح کرد: برخی از دارو‌ها به دلیل آنکه بیمار به دلیل مشکلات مالی دارو‌های موردنیاز خود را می‌فروشد، در بازار ناصرخسرو دیده می‌شود و تمام دارو‌های این بازار را نمی‌توان جزء دارو‌های قاچاق قرار داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار