هشدار به صاحبان اراضی بلاکشت و بایر در استان آذربایجان شرقی ؛
مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت‌: اراضی کشاورزی ‌رها شده که به صورت بایر درآمده در صورت اعراض صاحبان آن به صورت بلاعوض و رایگان به تملک دولت در‌می‌آید‌.
کد خبر: ۶۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷ 21 July 2015

به گزارش خبرنگار تابناک، مهندس قاسم جعفروند در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: این طرح در راستای جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و تبدیل آن به غیرکشاورزی و در اجرای قانون اراضی بایرکشاورزی مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام اسلامی انجام می‌شود‌.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سالهای اخیر مشاهده شده که تعدادی از مالکین چند سالی است که اراضی کشاورزی خود را بلاکشت رها ‌کرده‌ تا تبدیل به اراضی بایر شود افزود: به استناد قانون در صورت اعراض صاحبان اراضی‌، این اراضی به صورت بلاعوض در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

مهندس جعفروند با بیان اینکه ‌اراضی بایر به اراضی اطلاق می‌شود که بیش از پنج سال بدون عذر موجه بلاکشت مانده و یا بماند ادامه داد: در صورت عدم اعراض مالکین اراضی بایر‌، به دلیل ضرورت، ملزم به کشت براساس ضوابط کشاورزی یا فروش یا اجاره یا مزارعه زمین بایر خود هستند و در صورتی که ظرف مدت یکسال مالکین یکی از این موارد را انتخاب نکنند مدیریت جهادکشاورزی در شهرستانها راساً و یا توسط هیات واگذاری زمین از طرف مالک برای کشاورزی و دامداری به قیمت عادله زمان تصویب این قانون مصوب‌ 25/5/67 اراضی را خواهد فروخت‌‌.

وی از مالکین اراضی خواست ‌ضمن استمرار فعالیت‌های کشاورزی و رعایت اصول و ضوابط فنی مهندسی از رها کردن اراضی کشاورزی جـداً خودداری ‌کرده ‌و نسبت بـه ادامه‌ فعالیت کشاورزی در اراضی ملکی خـود مطابق برنامه‌های کشت سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی اقدام تا نسبت به رونق بخشیدن به کشاورزی همت گمارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار