معاون هماهنگی و عمرانی استاندار یزد:
معاون هماهنگی و عمرانی استاندار یزد با اشاره به ضرورت تلاش برای حفظ بافت سنتی در این استان، گفت: خوشبختانه استفاده از نماهای کامپوزیت در استان یزد ممنوع شده است.
کد خبر: ۶۴۶۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲ 23 August 2018

 محسن صادقیان در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد با اشاره به اهمیت ضرورت به‌روز بودن و رقابت‌پذیری صنعت آجر استان یزد، گفت: درواقع حرکت به سمت استفاده از تکنولوژی‌های نو و بدیع بسیار راهگشاست و در آینده نتایج خوبی را به همراه دارد.

وی افزود: خوشبختانه طی پنج‌ماهه گذشته در کارگروه فروش ماده ۵ استفاده از نماهای کامپوزیت در استان یزد ممنوع شده است که در گذشته از این نماها در استان استفاده می‌شد؛ در صورتی که با ویژگی‌های معماری بومی استان سازگاری نداشت.

معاون هماهنگی و عمرانی استاندار یزد با تأکید بر ضرورت جایگزینی آجر و مصالح ساختمانی به جای نماهای کامپوزیت در راستای حفظ ویژگی‌های بومی استان، خاطرنشان کرد: شهرداری و نظام مهندسی در این راستا بایستی ورود کنند و در خصوص اهمیت این موضوع پیشنهاد‌هایی از طریق آن‌ها برای ما ارسال شود.

صادقیان بابیان اینکه برای رونق بازار آجر استان بایستی از آجرهای بافت تاریخی استفاده شود، تصریح کرد: قطعاً در حال حاضر مشکلاتی عدیده‌ای کارآفرینان صنعت آجر را رنج می‌دهد که این مشکلات به رکود بازار ساختمان برمی‌گردد که اگر این بازار رونق گیرد، مشکلات نیز کاهش می‌یابد.

این مقام مسئول در پایان بابیان اینکه همیشه کرایه حمل مصالح ساختمانی استثنا بوده است، عنوان کرد: در حال حاضر کارهای بنایی و ساختمانی نیازمند، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هستند تا این اقدامات بیش از بیش باکیفیت خوبی صورت گیرد که در این راستا ضروری است فنی و حرفه‌ای به صورت جدی وارد شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار