شهردار قشم گفت: پایانه مسافربری در زمینی به مساحت 18 هزار مترمربع و اعتبار 70 میلیون ریال در این شهر احداث می شود.
کد خبر: ۶۴۷۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳ 22 July 2015
به گزارش تابناک، رستم گورانی در گفت و گو با ایرنا افزود: این پایانه بر اساس طرح جامع شهر که توسط سازمان منطقه آزاد در نیمه دوم سال گذشته مصوب شد، در فاصله سه کیلومتری شهر قشم مکان یابی و زمین آن تحویل شهرداری شده است.
 
وی با بیان اینکه مرحله نخست این طرح تا پایان امسال آماده بهره برداری می شود، گفت: در این مرحله امکانات اولیه ای همچون سالن مسافران، باجه های فروش بلیط و تعاونی ها، ایستگاه های خدماتی و انتظامی آماده بهره بردای می شود.
 
شهردار قشم با بیان اینکه تاپیش از این شاهد تجمع اتوبوس های مسافربری در برخی نقاط شهر به ویژه در ایام پیک مسافرت ها بودیم، هدف از اجرای این طرح را ساماندهی وضعیت این اتوبوس ها و در نهایت افزایش رضایتمندی مسافران و گردشگران عنوان کرد.
 
وی همچنین از احداث میدان میوه و تره بار در فاصله پنج کیلومتری شهر خبر داد و گفت: هم اینک این طرح در مرحله رایزنی برای واگذاری زمین قرار دارد.
 
گورانی مساحت زمین مورد نیاز برای این طرح را 20 هزار مترمربع اعلام کرد و افزود: بررسی ها برای ارزیابی اعتبارات مورد نیاز این طرح در دست اجراست و با اتمام کارهای کارشناسی، این طرح به مرحله اجرا می رسد.
 
وی گسترش فعالیت های عمرانی شهرداری، احیاء معماری ایرانی و اسلامی شهر، گسترش فعالیت های ورزشی، توجه به محلات، احیاء مشارکت های محله ای، گسترش برنامه های فرهنگی، تربیت نیروی کار و کارآفرینی و در نهایت گسترش فعالیت های اجتماعی را هفت برنامه اولویت دار شهرداری قشم برشمرد.
 
گورانی ادامه داد: شهرداری قشم در هریک از این عرصه ها برنامه های کارشناسی و مدونی را طراحی کرده است و بر اساس نیازهای طبقه بندی شده نقاط مختلف شهر با رویکرد توسعه متوازن خدمات رسانی، این طرح ها را اجرا می کند.
 
شهردار قشم با بیان اینکه تاپیش از این در خصوص موضوعات فرهنگی قشم برنامه های کاربردی تدوین نشده بود، گفت: برای نخستین بار طرح بازدیدهای میدانی از محلات قشم توسط کارشناسان شهرداری در دستور کار قرار گرفته است و اطلاعات ارزشمندی در این زمینه کسب شده است.
 
وی تاکید کرد: به طور قطع این اطلاعات در تدوین برنامه های راهبردی برای توسعه خدمات شهری در این جزیره گردش پذیر نقش مهم و کلیدی ایفا می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار