تابناک هرمزگان- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان:اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارسیان با حضور اعضا و دستور کار حمایت از تولید و خرید کالای ایرانی در پارسیان برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۷۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶ 26 August 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، محمود اسدی با اشاره به تبیین شعار حمایت از کالای ایرانی توسط مقام معظم رهبری گفت: باید مشخص شود در عمل چه اقداماتی باید انجام دهیم تا  لبیک گوی سخنان مقام معظم رهبری باشیم و در جهت تبیین شعار سال گام برداریم.

 وی با اشاره به دغدغه برخی از اعضا در خصوص نام گذاری اماکن تجاری و مغازه ها افزود: برخی بر اساس سلیقه شخصی نامی را برای تابلوی سردرب مغازه خود انتخاب و نصب می کنند لذا فرصتی برای نظارت برآن باقی نمی گذارند و باید بدانند هنگامی که در برابر دستورالعمل و قانون قرارگیرند متضرر خواهند شد.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارسیان از عدم برگزاری چند ماهه جلسات شورای فرهنگ عمومی خبر داد و خاطرنشان کرد: مصوبات این جلسات زمانی پُربها خواهد بود که اجرایی شود و دغدغه بزرگ اعضای شورا، اجرا نشدن مصوبات است در صورتی که قانونی و لازم الاجراست.

حجت الاسلام هادی میرزایی امام جمعه شهرستان و رئیس شورای فرهنگ عمومی پارسیان با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی مختص این سال نیست، اظهار کرد: نباید گفت که مقام معظم رهبری این شعار را امسال تبیین کرده اند بلکه چندین سال دغدغه معظم له بوده است.

 امام جمعه پارسیان، شهرستان پارسیان را آماج کالاهای خارجی دانست و گفت: برای تحقق شعار سال، در شهرستان، برای اینکه حداقلی ها را رعایت کنیم چه کرده ایم؟ آیا دانشگاه‌ها و ادارات پارسیان در قبال بومی سازی شعار سال اقدامی انجام داده اند؟

در ادامه عباس میرزاد، فرماندار پارسیان در این نشست با حمایت خود از کالاهای داخلی گفت: برخی از کالاهای ایرانی به دلیل کیفیت بالا حمایت خوبی از آن می شود ولی برخی دیگر از این کالاها به دلیل عدم حضور رقابت و استاندارد، کیفیت خوبی ندارند.

میرزاد، با بیان اینکه برخی به برگزاری و حضور در شورای فرهنگ عمومی بی توجهی می کنند، اظهار کرد: این نشست باید هر دوماه یکبار برگزار شود و موضوعاتی که جنبه اجرایی داشته باشند را مطرح و حل و فصل نماییم.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار