مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان از اختصاص ۲۸ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت، مرمت و بازسازی مساجد این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 22 July 2015
به گزارش تابناک،‌ حجت الاسلام و المسلمین منصور هاشمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس با بیان اینکه هم اینک حدود سه هزار و 500 مسجد در این استان وجود دارد، گفت: در سال جاری 28 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت، مرمت و بازسازی مساجد هرمزگان اختصاص یافته است.
 
   وی با اشاره به نحوه تخصیص اعتبار به مساجد، افزود: در مرحله نخست هیات امنا درخواست خود را به ادارات شهرستانی ارائه می دهند که پس از بازرسی به این اداره کل ارسال و در کمیسیون رسیدگی و در لیست پرداخت مساعدت قرار می گیرند.
 
   حجت الاسلام و المسلمین هاشمی ادامه داد: با توجه به ضرورت و نیاز مسجد و همچنین نوع مساعدت، یک سوم اعتبار مورد نیاز را اداره کل اوقاف و امور خیریه پرداخت می کند و مابقی را نیز خود اهالی تامین می کنند.
 
   وی اضافه کرد: مساجد جدیدالتاسیس نیز باید براساس نقشه های اوقاف و زیرنظر این اداره کل احداث شوند.
 
   این مقام مسئول با بیان اینکه سال گذشته 31 میلیارد و 667 میلیون ریال اعتبار استانی به 780 مسجد این استان پرداخت شد، خاطر نشان کرد: از این مبلغ 16 میلیارد 260 میلیون ریال در حوزه تعمیرات هزینه شد.
 
   هاشمی افزود: پنج میلیارد و 350 میلیون ریال نیز به مساجد احداثی و 10 میلیارد و250 میلیون ریال به پروژه های بقاع اختصاص یافت.
 
   وی یادآور شد: سال گذشته همچنین 200 میلیون ریال از محل اعتبارات سازمانی به استان هرمزگان اختصاص یافت که به مساجد متقاضی پرداخت شد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار