همراه با تابناک کهگیلویه وبویر احمد
در این بسته خبری به موضوعی که این روزها تیتر اول رسانه ها یعنی اختلافات میان امام جمعه پاناوه وفرماندار دنا بوجود آمده می پردازیم وپس از آن صحبت های رئیس کل دادگستری در خصوص اجرایی نشدن مصوبات را بررسی خواهیم کرد.
کد خبر: ۶۵۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴ 23 July 2015

به گزارش تابناک کهکیلویه وبویراحمد در پی تنش هایی که بین فرماندار دنا وامام جمعه بخش پاتاوه بوجود آمد،برخی مسئولان استانی در حال رایزنی برای رفع کدورت بین آنها برآمده اند.در همین راستا معاون سیاسی استاندار با اعلام این موضوع به تعریف وتمجید از جایگاه ائمه جمعه به عنوان پدر معنوی مناطق یاد می کند.

فتاح محمدی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که اختلاف میان امام جمعه پاتاوه و فرماندار شهرستان دنا چگونه توسط مسئولان استانی پی‌گیری و در نهایت برطرف می‌شود، اظهار کرد: در این دوره بهترین تعامل را با ائمه جمعه از سوی مسئولان ارشد استانی به خصوص استاندار و معاونین ایشان داشته‌ایم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اختلاف به وجود آمده و حواشی ایجاد شده تصریح کرد: همه باید به ائمه جمعه به عنوان پدر معنوی هر شهر و بخش احترام بگذاریم و حفظ حرمت آن‌ها و استفاده از نصایح این عزیزان بر ما مسئولان لازم و ضروری است.

محمدی با درخواست از رسانه‌ها برای دامن نزدن به برخی اختلاف سلیقه‌هایی که میان مسئولان از جمله ائمه جمعه و فرمانداران ممکن است وجود داشته باشد، تصریح کرد: همه باید به دنبال همدلی و همزبانی مورد نظر مقام معظم رهبری باشیم و علاوه بر این که خودمان وارد حاشیه نشویم دیگران را هم از وارد شدن به حواشی باز بداریم.

این مسئول ارشد استانی با تأکید بر این که به همت مسئولان ارشد استانی این اختلاف سلیقه جزئی را نیز حل و فصل خواهیم کرد خاطرنشان ساخت: برای توسعه و آبادانی استان همه باید تلاش کنیم و با کنار گذاشتن اختلافات در راه رسیدن به توسعه پایدار در استان همت به خرج دهیم.

******

در همین رابطه گویا عصر امروز تعدادی از اهالی بخش پاتاوه با حضور در جلوی فرمانداری پاتاوه خواستار عذرخواهی رسمی فرماندار دنا شده اند.

هرچند عذرخواهی بجا وبه موقع فی نفسه امری پسندیده ومقبول است اما مهمترین موضوع دلایل این اتفاقات است که نشان دهنده ی ناهماهنگی وبی تدبیری مسئولین است .اگر امام جمعه حق گفتن این صحبت ها را دارد که باید فرماندار دلیل قانع کننده ای برای مواضع تند و همچنین وارد کردن رسانه ها به این موضوع بیاورد واگر امام جمعه حق اعتراض به عملکرد مسئولین اجرایی را ندارد که در آن صورت شورای سیاست گذاری ائمه جمعه باید پاسخی قانع کننده به مردم بدهد.هرچند طبق معمول از قول مسئولین ،رسانه ها باعث وبانی این تنش معرفی شده اندولی انصاف هم خوب چیزیست . کدام  رسانه توانایی بیان این صحبت هارا دارد مگر اینکه خود مسئول دنبال رسانه ای کردن  موضوع  باشد.مقصر کردن رسانه ها بی انصافی در حق کسانیست که شب و روز در حال تلاش برای آگاهی رسانی در خصوص خدمات مسئولین به مردم هستند.

******

درمطلبی دیگر رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه قرار نیست هر روز جلسه تشکیل دهیم، مصوبات بنویسیم ولی هیچ کاری انجام نشود، گفت : با این وضعیت، اگر مصوبات انجام نشود جلسات پیشگیری از وقوع جرم حذف می شود و راهکار دیگری برای حل مشکلات پیدا می کنیم.

حجت الاسلام مزارعی در جلسه پیشگیری از وقوع جرم که با حضور مسئولان اجرایی استان برگزار شد، با اعلام اینکه برای توسعه استان و گریز از مشکلات موجود، زمان خیلی کوتاه است، افزود : اگر مصوبات اجرا نشود و سازمان متولی، مصوبات را اجرا نکند علیه آن مسئول اعلام جرم می کنیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه در همه جلسات، مدت زمان اجرای مصوبات مشخص شود و مسئولین آن سازمان می بایست پاسخگو باشند، تصریح کرد : در اجرای قانون و خدمت به خلق با هیچکس تعارف نداریم و اگر مدیری نتواند مسئولیتش را به خوبی اجرایی کند باید پست سازمانی اش را ترک کند.

رئیس شورای قضایی استان با پرسش این سوال که چگونه در طول دو سال، سه وانت میوه فروشی به 700 مورد افزایش پیدا می کند؟ گفت : مشخص است اداره متولی در این مدت تعطیل بوده و تلاشی برای سازماندهی این عمل غیرقانونی انجام نداده است.

در ادامه این جلسه معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: هم اکنون مسائلی چون میوه فروشی به صورت غیرقانونی، کشتار حیوانات و پرندگان به شیوه غیرمجاز و عرضه قلیان و تنباکوی غیر استاندارد در فروشگاههای مواد غذایی از مهمترین موارد تهدیدکننده بهداشت و سلامت استان است.

الماس گشتاسبی، افزود : با حمایت از ضابطین قضایی در کشتارگاهها و همچنین نصب دوربین مدار بسته می توانیم به عرضه گوشت سالم به مردم سلامت و امنیت بهداشت عمومی را تأمین کنیم.

وی با انتقاد از رویه شهرداری یاسوج اظهار داشت : اگر شهرداری بخواهد تنها 60 وانت میوه فروش را ساماندهی کند 640 مورد باقی مانده را چگونه مدیریت می کند.

گشتاسبی گفت : میوه های گرما زده ، ارزان و بی کیفیت همچنان با بر هم زدن بازار، راه را برای رفتارهای غیرقانونی هموار می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار