کد خبر: ۶۵۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸ 24 July 2015
اوایل تیرماه استعفای انتخاباتی علی اصغر یوسف نژاد معاون پارلمانی وزیر امور اقتصادی و دارایی، باعث شد تا انتصابی جدید از سوی علی طیب نیا برای جانشینی وی، حاشیه تازه ای را برای این وزارتخانه عریض و طویل ایجاد کند.

به گزارش تابناک یزد، وزیر اقتصاد که به نظر می رسد، در مورد پذیرش استعفای یوسف نژاد لحظه ای درنگ نکرده بود، فردی نام آشنا که سابقه تعامل نزدیک با وی قبل از دوران وزارتش را هم داشت، به سمت معاون پارلمانی اش منصوب کرد.

میرسعید نیکزاد لاریجانی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری خارجی ایران ایفیک مرد مورد انتصاب طیب نیا در سمت معاونت پارلمانی بود، که قبل از آغاز وزارت طیب نیا و در دوران معرفی وی به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد نقش زیادی در ارتباط گیری با نمایندگان مجلس، اصحاب رسانه و فعالان اقتصادی برای ورود طیب نیا به ساختمان قدیمی باب همایون داشت.

شنیده های نسیم از آن حکایت دارد، که نیکزاد لاریجانی که سابقه 10 سال حضور در نهاد ریاست جمهوری دوران اصلاحات به عنوان مدیرکل مطالعات فنی و اقتصادی، مدیرکل هماهنگی و نظارت امور تولیدی و مشاوره این نهاد و همچنین مدیرکل دفتر امور شورای اقتصاد در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را بر عهده دارد و در ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید با حکم علی طیب نیا مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری خارجی ایران (ایفیک) هم شد، حالا بعد از حضور در سمت معاونت پارلمانی وزیر اقتصاد از این سمت استعفا داده است و همچنان با توجه به این که طیب نیا در 10 روز اخیر برای این نهاد مهم هیچ مدیرعاملی انتخاب نکرده است، به طور غیر محسوس اداره این شرکت را هم برعهده دارد.

نیکزاد لاریجانی که در حال حاضر در هیات مدیره بانک توسعه صادرات هم مشغول به فعالیت است، با حضور در معاونت پارلمانی وزارت اقتصاد سومین پست همزمان خود را در اختیار می گیرد، که هر کدام از آنها وظایف خطیری را بر عهده وی قرار می دهد.

تجربه دو ساله دولت تدبیر و امید نشان داده که معاونت پارلمانی وزارت امور اقتصادی و دارایی از حساس ترین معاونتهای وزارت اقتصاد به شمار می رود، زیرا وزیر اقتصاد از بیشترین وزرایی بوده که در مدت اخیر در مجلس حضور یافته و حتی بابت چند بار حضور در صحن علنی خانه ملت دوبار از نمایندگان مردم کارت زرد گرفته است، بنابراین معاون پارلمانی وزیر اقتصاد باید با فراغ بال بتواند با نمایندگان مختلف مجلس بحث و تبادل نظر کند و اصطحکاکها را کاهش دهد.

همچنین شرکت سرمایه گذاری خارجی ایران (ایفیک) هم از شرکتهای مهم تاثیرگذاری است که سرمایه بسیار فراوانی در اختیار دارد و باید وظایف خطیر خود در این زمینه را به نحو احسن انجام دهد.
این شرکت که بعد از تصویب مجلس شورای اسلامی درسال 76 با هدف سرمایه گذاری و همکاری مشترک با اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه فعالیتهای توجیه پذیر تولیدی، صنعتی، معدنی، بازرگانی، مالی و خدماتی در خارج از کشور و مدیریت اقتصادی این سرمایه گذاریها با رعایت قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی تشکیل شد، بعد از عملکرد ضعیف در حمایت از سرمایه گذاری های خارجی در دو سال اخیر به شدت تحت فشار است، و در حال حاضر نداشتن مدیرعامل و یا قرار دادن فردی با مشغله های فراوان در این سمت، آینده این شرکت مهم و تاثیر گذار را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.
باید دید وزیر اقتصاد چه زمانی فکری به حال این شرکت مهم و تاثیر گذار خواهد کرد و چه زمانی شرایط برای تامین سرمایه های خارجی بیشتر به وسیله این شرکت با توجه به شرایط کاهش تحریمها فراهم خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار