شهرداری یزد در چند روز اخیر با اطلاع‌رسانی وسیع و گسترده ضرورت عدم استفاده از نماهای ممنوعه ساختمانی که منجر به صدور رأی تخریب در کمیسیون ماده 100 می‌شوند را به شهروندان متذکر شد.
کد خبر: ۶۶۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ 30 September 2018

«مجتبی فرهمند» در این خصوصی با اشاره به ضرورت آموزش ضوابط و مقررات شهرسازی به شهروندان،‌ اظهار کرد:‌ در این راستا بنرهای اطلاع رسانی به شهروندان درخصوص نماهای ممنوعه که منجر به صدور رأی تخریب در کمیسیون ماده صد شهرداری می شود طراحی و در سطح شهر نصب شده است.

وی با بیان این‌که در بنرهای آموزشی نسب شده 14 مورد از نماهای مجاز و غیرمجاز معرفی شدند، افزود: استفاده از نمای سرامیک،‌کاشی، شیشه،‌کامپوزیت و فلز در شهر یزد ممنوع بوده استفاده از آنها منجر به صدور رأی تخریب در کمیسیون ماده 100 می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد گفت: استفاده از سطوح براق و انعکاسی، استفاده از عناصرغیرمتعارف نظیر مجسمه و تزئینات غیرایرانی، چیدمان تصادفی مصالح و فرم‌ها در کنار هم، استفاده از ورق‌های ایرانیت، حلب و مصالح مشابه در پوشش هر نوع سقف ساختمانی و شیروانی در یزد ممنوع است.

فرهمند در ادامه استفاده از رنگ‌های تیره و سیاه با هر نوع مصالح که بیش از پنج درصد کل نمای ساختمان را اشغال کند غیرقانونی دانست و بیان کرد: آموزش ضوابط طرح تفصیلی شهر یزد برای شهروندان و مهندسین بسیار لازم است.

این مسئول با بیان این‌که استفاده از رنگ‌های روشن نظیر قهوه‌ای روشن، آبی فیروزه‌ای و لاجوردی برای نمای ساختمان‌های یزد مجاز است،‌ تصریح کرد: ‌در بافت تاریخی هم تم غالب آجر یا کاهگل تعیین شده است.

وی در پایان بیان کرد: استفاده از رنگ‌های نارنجی، ‌بنفش و دیگر رنگ‌های نامتعارف برای نمای ساختمان که هیچ گونه همخوانی با تم سازهای یزدی ندارد از دیگر موارد ممنوعه در بحث نمای غیرقانونی شهر یزد است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار