مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: کوچ گسترده پرندگان مهاجر به استان از اواخر آذرماه آغاز می شود.
کد خبر: ۶۸۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ 02 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر،فریدون یاوری با بیان اینکه هر ساله برخی از پرندگان از جمله پرندگان آبزی و کنارآبزی از سوریه و عراق به سمت مرزهای غربی مهاجرت می‌کنند، اظهار داشت: هنوز کوچ گسترده پرندگان مهاجر به استان صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه کوچ پرندگان از اواخر آذرماه و اوایل دی آغاز می‌شود، افزود: مهاجرت پرندگان به شرایط آب و هوایی منطقه مهاجرت بستگی دارد و بارش و هم دما بودن محیط مهاجرت و شرایط بدنی پرندگان سبب ماندگاری بیشتر آنها می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: انواع پرندگان از جمله مرغابی، لک لک و خوتکا به استان کرمانشاه کوچ می کنند و تالاب هشیلان جایگاه خاص آن ها است.

وی بیان کرد: در سالهای گذشته به دلیل کمبود بارش شاهد کوچ کمتر پرندگان بودیم، اما امسال با توجه به بارش های انجام شده و آب موجود در تالاب‌ها و آبگیرها پیش بینی می شود شاهد حضور بیشتر پرندگان مهاجر در سطح استان کرمانشاه باشیم.

یاوری تصریح کرد: در زمان مهاجرت پرندگان به ویژه هنگام بارش برف مردم از ریختن غذا و پاشیدن دانه برای پرندگان مهاجر خودداری کنند چون ممکن است منجر به ایجاد بیماری شود.

وی عنوان کرد: اگرچه تاکنون گزارشی از وجود بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سطح استان کرمانشاه گزارش نشده است، اما ممکن است سرد شدن هوا سبب بروز مشکلاتی شود و مردم باید به طور جدی از شکار پرندگان مهاجر خودداری کنند.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار