کد خبر: ۶۸۶۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳ 04 December 2018

بندرعباس شهری است که هروقت هرمقام مسئولی می خواهد این شهر را بلند اوازه کند لقبی ابتدای ان می نشاند: کلان شهر اقتصادی، پایتخت فرهنگی، پایتخت موسیقی، پایتخت اقتصادی و .... که در واقع بایدگفت هیچکدام ازاین القاب برازنده این شهر ساحلی وبندری نبوده و نیست.

بندرعباس روستایی توسعه یافته وباشهروندانی با هفتاد فرهنگ و آداب و رسوم که هیچکدام هم حاضرنیستند برای توسعه و عمران و پیشرفت این شهر ذره ای کوتاه آمده ویا قدمی برای ساماندهی آن بردارند.البته بیشتر وی سخنم با مدیرانی است که همه امکانات اداری و سیستمی ونرم افزاری و سخت افزاری را در اختیار دارند وبا بهانه های واهی از انجام کار و پیشرفت امور سرباز زده و یا درچرخه اداری و اجرایی سنگ می اندازند.


آنچه مشخص است بسیاری از معضلات شهری وزیرساختی از قدیم الایام دراین شهر به قوت خود باقی مانده و علیرغم پیشرفت زیاد این شهر بندری در ساخت وساز مراکز خرید رنگارنگ و سربفلک کشیده دیگر هیچ توسعه ای دیده نمی شود.


بسیاری از تاسیسات مربوط به سالیان دور بوده وبا توجه به شرایط اب و هوایی پوسیده و از رده خارج شده اما کماکان مورد استفاده قرار می گیرد؛ مواهب خدادادی همچون ساحل ودریا نیز گرفتارفاضلاب های شهری و صنعتی است که روزانه به دریا وارد شده و علاوه بر تخریب اکوسیستم های طبیعی ابزیان خسارات زیادی هم به سلامت جسم و روان شهروندان زده است .


در این بین کمبود فضاهای فرهنگی همچون سینما، کتابخانه ، شهر بازی و سرای محلات و .... توی ذوق هر تازه واردی که نام پایتخت اقتصادی کشور را شنیده می زند؛ مگر می شود پایتخت اقتصادی کشوری 80میلیونی با دهها صنایع بزرگ و کوچک و اسکله های تجاری و بنادر آزاد و... باشیم اما هنوز در فقدان یک سینما و کتابخانه جامع و فضای تفریحی مناسب برای خانواده ها باشیم.


با این تفاسیر می توان نام این شهر بندری را به پایتخت عجایب کشور نام نهاد چرا که با دارا بودن ثروت ها و منابع زیاد هنوز در شهر گرم و شرجی زده سرویس بهداشتی و آبسردکنی وجود ندارد، و بیشتر شهروندان ترجیح می دهند اوقات فراغت خودرا در کافی شاپها و رستوران ها و فست فودها شهر سپری نمایند و ورزش و تحرک نیز دیگر دراین سبک زندگی جایگاهی نداشته و ندارد.


اگر مدیران استان برای رفع کمبود ها همتی نمی کنند وهنوز درگیر بهانه های واهی هستند مرحمت نموده و القاب دهان پرکن و پرطمطراق را از روی این شهر روستای ساحلی برداشته تا برای میهمانان و تازه واردان توقعات زیادی ایجاد نشده و بدانند که بندرعباس فقط شهری است در حاشیه ساحل با هزاران درد و زخم کهنه نه پایتختی در خور شان شهروندانش! فروغ مسلم زاده.

/ یادداشت افتاب جنوب شماره 237- دوشنبه 12 اذرماه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار